[cat] La inclusió educativa cobreix diferents àmbits, des de polítiques fins a
pràctiques. Les pràctiques inclusives a l'aula encara es troben múltiples
barreres, tot i que també amb factors que afavoreixen la seva aplicació. Els
mestres són un element imprescindible en aquest procés inclusiu i més
concretament les seves actituds. Les actituds dels mestres són un element
indispensable en l'aplicació d'estratègies inclusives. La present recerca es
centra en l'anàlisi de les variables d’autoeficàcia i d’autocompassió i la seva
relació amb les pràctiques inclusives. La recollida de dades s’ha dut a terme a
través d’un qüestionari en el que hem inclòs instruments validats per experts
per determinar el grau d’autocompassió, d’autoeficàcia i d’incluisvitat de les
pràctiques dels mestres tutors d’educació primària de l’escola pública de
Mallorca. La metodologia utilitzada defineix la nostra investigació com a
quantitativa i descritptiva, ja que preten comparar puntuacions numèriques per
establir relacions estadístiques entre les variables d’autocompassió,
autoeficàcia i pràctiques inclusives.