Què em dones a canvi? Pla per reduir l'abandonament prematur de l'assignatura i efectes perversos d'una mala concepció de l'avaluació contínua

Show simple item record

dc.contributor.author Capó, Javier
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2023-07-25T08:42:41Z
dc.date.available 2023-07-25T08:42:41Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161307
dc.description.abstract [cat] L’assignatura de Macroeconomia requereix una feina continuada i constant, atès que la matèria és acumulativa. Els continguts que s’hi tracten estan estretament relacionats, i s'ajunten al final del curs per construir un model global integrat per les distintes parts desenvolupades al llarg de l’assignatura. El risc més gran que això suposa és que els alumnes en quedin despenjats i no puguin seguir-ne les explicacions. L’objectiu és que els estudiants prevegin que durant el curs s’han de preparar per ser capaços de córrer una marató (prova final d’avaluació global) quan s’acabin les classes. Les proves, que són voluntàries i no comporten cap tipus de qualificació (cap nota, però sí avaluació), són l'entrenament per poder afrontar amb garanties aquest repte final majúscul Els resultats preliminars mostren una baixa i decreixent participació en les activitats proposades. L'explicació rau en el fet que els alumnes no troben incentius a participar-hi si no hi veuen una recompensa immediata en forma de nota, per bé que admeten que realitzar-les sí que suposa un rendiment a mitjà termini, ja que els prepara millor per a les diferents proves de valoració. Ara bé, tot i no fer les tasques de treball autònom, reclamen una quantitat més gran d'exercicis i preguntes resoltes amb vista a preparar l'examen (de manera passiva). ca
dc.language.iso cat ca
dc.relation.ispartof V Jornades d'Experiències Docents a la UIB, p. 22 ca
dc.subject 06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Pla d'acció ca
dc.subject.other abandonament prematur ca
dc.subject.other Plan de acción es
dc.subject.other abandono prematuro es
dc.subject.other Action plan en
dc.subject.other premature abandonment en
dc.title Què em dones a canvi? Pla per reduir l'abandonament prematur de l'assignatura i efectes perversos d'una mala concepció de l'avaluació contínua ca
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics