El foment de la reflexió didacticomatemàtica de futurs mestres a partir de tasques professionals

Show simple item record

dc.contributor.author Chico Gutiérrez, Judit
dc.contributor.author Ruiz Aguilera, Daniel
dc.contributor.author Hidalgo Rangel, Isabel Maria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2023-07-25T09:46:35Z
dc.date.available 2023-07-25T09:46:35Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161314
dc.description.abstract [cat] En el marc del projecte d’innovació «Disseny i avaluació de tasques professionals per fomentar la reflexió didacticomatemàtica de futurs mestres d'Educació Primària» amb codi PID 222431 i concedit per l’IRIE, s’han redissenyat les seqüències de pràctiques de cada bloc temàtic de l’assignatura de Didàctica de la Matemàtica del grau d’Educació Primària amb la finalitat d’introduir-hi tasques professionals. Entenem com a tasques professionals l’anàlisi de llibres de text de matemàtiques, de produccions escrites d’alumnes de primària en les quals es resolen problemes, de vídeos que mostren situacions d’aula o del discurs matemàtic a l’aula. L’objectiu és que els futurs mestres desenvolupin la capacitat de reflexionar sobre l’acció. Aquesta capacitat es basa en la interpretació de situacions d’aula o de recursos d’aprenentatge en què els estudiants de Didàctica de la Matemàtica han d’aplicar les eines conceptuals facilitades a cada bloc de l’assignatura per raonar, argumentar i comunicar coneixements matemàtics i didacticomatemàtics. Concretament, presentem resultats de la implementació de la seqüència de les dues pràctiques del bloc d’avaluació durant el curs acadèmic 2022-23. Les tasques d’aquest bloc demanen als futurs mestres que: (a) proposin, de manera fonamentada, accions d’avaluació a partir de l’anàlisi de dues situacions d’aula que fan referència a la reacció de dos alumnes davant la resolució d’un problema de matemàtiques i (b) dissenyin una rúbrica per avaluar una competència específica d’aquesta matèria a partir de l’anàlisi de respostes reals escrites per alumnes de 3r i 4t de primària al mateix problema. ca
dc.language.iso spa ca
dc.relation.ispartof V Jornades d'Experiències Docents a la UIB, p. 29 ca
dc.subject 06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other projecte d’innovació ca
dc.subject.other proyecto de innovación es
dc.subject.other innovation project en
dc.title El foment de la reflexió didacticomatemàtica de futurs mestres a partir de tasques professionals ca
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics