[cat] El grau de Fisioteràpia compta amb una gran càrrega de pràctiques de laboratori, que consisteixen en l'aprenentatge de les habilitats tècniques de la valoració, del diagnòstic i del tractament fisioteràpic. Totes aquestes estan travessades pel raonament clínic, el nostre llenguatge o la manera de pensar.
El raonament clínic es comença a desenvolupar en el primer curs del grau i acompanya l'alumnat a través de totes les àrees de la fisioteràpia: la neurologia, la traumatologia, la pediatria, l’oncologia, etc. Normalment, per treballar aquesta competència s’empra el desenvolupament i la resolució de casos clínics. Les metodologies docents usades per fer-ho han estat impregnades dels nous esdeveniments i de les TIC.
En aquesta experiència docent, presentam la utilització de les xarxes socials (Instagram, Spotify, YouTube) per treballar la competència del raonament clínic i el seu aprofitament en la promoció de la salut. S'ha proposat a l'alumnat de l'assignatura de Fisioteràpia Uroginecològica (22769) que prepari un cas clínic i el desenvolupi, per després publicar-lo en format audiovisual (vídeo, pòdcast, fotografia o infografia). També s'ha promogut la interactuació entre els diferents grups de treball a través de les xarxes. Un cop acabat el període d'avaluació, els perfils dels grups s'han fet públics per poder seguir fent ús d'aquest canal de promoció de la salut.