La representació escènica musical com a estratègia metodològica d'innovació docent

Show simple item record

dc.contributor.author Vicens Vidal, Francesc
dc.contributor.author Berbel Gómez, Noemy
dc.contributor.author Salvà Andreu, Antoni Josep
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2023-07-25T10:10:59Z
dc.date.available 2023-07-25T10:10:59Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161319
dc.description.abstract [cat] L’experiència descriu el treball portat a terme en tres assignatures de l’àrea de Didàctica de l’Expressió Musical, una d’impartida en el grau d’Educació Infantil (22018) i les altres dues en el grau d’Educació Primària (22120 i 22157) durant el curs 2021-22. Totes aquestes tenen la música com a premissa inicial per treballar altres competències i habilitats curriculars. Tant l’assignatura de Representació Escènica com la d’Educació Artística: Música i la d'Agrupacions Instrumentals han servit en l’última edició per fer el muntatge i la producció d’una cantata infantil (obra escènica musical que combina distintes disciplines artístiques, com la interpretació teatral, la musical, el disseny de coreografies, el disseny i muntatge de recursos escènics, etc.). Durant el període esmentat, el grup d’Educació Infantil va fer el muntatge d’una cantata infantil d’autor, El bestiari de les galàxies (text original de Miquel Àngel Maria i música arranjada per Francesc Vicens) i el grup d’Educació Primària va iniciar el procés de creació d’una obra tutoritzada per Noemy Berbel i Antoni Josep Salvà –Na Tuga i la mar: més que un conte–, amb l’objectiu que l’alumnat pogués desenvolupar totes les parts musicals, tant de la creació com de la producció de la peça. A partir del pressupòsit inicial descrit, l’alumnat porta a terme un procés d’aprenentatge que té parts individuals i d’altres en grup, per tal d’entrenar distintes habilitats relacionades amb l’àmbit artístic. Així, la cantata esdevé un pretext idoni per treballar l’expressió artística musical i plàstica, la comunicació verbal i la no verbal, la gestió de les emocions, l’autoconcepte, l’autosuperació, l’autoestima, etc.; igualment, es treballa en equip a partir de propòsits comuns i de manera cooperativa. L’experiència inclou les TIC pel que fa a la producció musical de les obres, així com en el desenvolupament dels recursos escènics. ca
dc.language.iso cat ca
dc.relation.ispartof V Jornades d'Experiències Docents a la UIB, p.34 ca
dc.subject 06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other representació escènica musical ca
dc.subject.other estratègia metodològica d'innovació docent ca
dc.subject.other representación escénica musical es
dc.subject.other estrategia metodológica de innovación docente es
dc.subject.other musical stage performance en
dc.subject.other methodological strategy of teaching innovation en
dc.title La representació escènica musical com a estratègia metodològica d'innovació docent ca
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics