Consolidació dels coneixements teòrics en un context practicoprofessional

Show simple item record

dc.contributor.author Yáñez Gómez, Fernando
dc.contributor.author García Fuster, M. Julia
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2023-07-25T10:18:55Z
dc.date.available 2023-07-25T10:18:55Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161320
dc.description.abstract [cat] En una de les sessions de seminari de grup mitjà de l'assignatura de Farmacologia General del grau de Medicina, es proposa un abordatge des d'un punt de vista més pràctic i real per tal que els alumnes treballin conceptes explicats a classe. En concret i després de l'estudi, en diferents sessions teòriques, d'un dels blocs dels quals consta l'assignatura (i. e., farmacologia cardiovascular), es proposa un determinat cas clínic que planteja el tractament de la insuficiència cardíaca. El material proporcionat pel professorat es completa amb l'aportació de diferents revisions científiques sobre els diversos tractaments de primera elecció en un cas d'insuficiència cardíaca com el que es mostra en el cas clínic. Els alumnes es divideixen en grups de 3-4 persones, als quals se'ls assigna un dels quatre possibles abordatges terapèutics. El pla de treball consisteix a abordar el tractament del suposat pacient exposant els avantatges i inconvenients del seu ús en aquest cas concret, segons les característiques del pacient. Finalment, es posen en comú els pros i contres de cadascuna de les possibilitats terapèutiques i, en grup, es conclou quin seria el millor dels tractaments possibles per a aquest pacient concret. D'aquesta manera s'intenta aproximar l'alumnat a una situació més similar a la seva futura pràctica clínica, d'acord amb els coneixements obtinguts a l'assignatura. D'altra banda, el major dinamisme d'aquest tipus de sessions, en comparació amb les classes magistrals, ajuda a treballar aspectes fonamentals en la formació de l'alumnat com el treball en equip, el debat i la resolució en grup d'una possible situació real, amb la qual cosa s’afavoreix la cohesió del grup classe. ca
dc.language.iso cat ca
dc.relation.ispartof V Jornades d'Experiències Docents a la UIB, p. 35 ca
dc.subject 06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other coneixements teòrics ca
dc.subject.other context practicoprofessional ca
dc.subject.other conocimientos teóricos es
dc.subject.other contexto prácticoprofesional es
dc.subject.other theoretical knowledge en
dc.subject.other practical-professional context en
dc.title Consolidació dels coneixements teòrics en un context practicoprofessional ca
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics