El tractament dels drets humans a l'aula: Idees des de la filosofia de l'alliberament d'Ellacuría

Show simple item record

dc.contributor Riera Ramis, Xavier
dc.contributor.author Soler Barreno, Jose Manuel
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-08-01T07:18:53Z
dc.date.available 2023-08-01T07:18:53Z
dc.date.issued 2022-07-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161374
dc.description.abstract [cat] Comprendre l’aportació d’Ignacio Ellacuría, en el seu anhel d’expressar la veritat del saber filosòfic en la realitat de la història, resulta cabdal per tal d’interpretar l’essència d’una filosofia de l’alliberament que, des d’Amèrica del Sud, ha anat estenent-se a la resta dels continents i que en els nostre context pot aportar idees per situar l’Educació en Drets Humans. En aquest projecte, a tall de presentació, s’apunta l’esbós d’una visió crítica que en el context de la transmodernitat europea, suggereix un no deixar de banda la dimensió ètica i política que comporta, en el saber, el respecte a la dignitat de l’ésser humà, des de la perspectiva dels espoliats del continent sud-americà. En un segon moment la categoria de Realitat Històrica encunyada per Ellacuría, serveix d’introducció a una Filosofia de l’educació, establint la dignitat de l’ésser humà i els drets que en ella es fonamenten com a clau de volta en la transmissió d’un saber crític i emancipador. Finalment, en el projecte, es presenta una proposta d’aprenentatge i ensenyament amb la pretensió d’integrar, en el context escolar, destreses de pensament vinculades a principis i categories de la filosofia de l’alliberament, fent servir com eix vertebrador alguns dels drets recollits en la DUDH. ca
dc.description.abstract [eng] Ignacio Ellacuría’ s contribution to express the truth of philosophical knowledge in the reality of history, is essential in order to understand the essence of a philosophy of liberation which has spread from South America to the rest of the continents and that in our context can provide us with ideas to situate education in Human Rights. This project outlines a critical vision -in the context of the European transmodernity, which suggests not leaving aside the ethical and political dimension which entails, in the philosophical task, the respect for the human being dignity seen from the perspective of the plundered of the South American continent. From a second perspective, the category of Historical Reality coined by Ellacuría, is the leading axis to a Philosophy of Education, thus establishing the dignity of the human being and the rights based on this discipline as the key of a critical and emancipatory knowledge transmission. Finally, the project presents a proposal for learning and teaching in the school context with the aim of integrating thinking skills linked to principles and categories of the philosophy of liberation, using as main axis some of the rights contained in the UDHR. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 342 - Dret constitucional. Dret administratiu ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació en Drets Humans ca
dc.subject.other Ellacuría ca
dc.subject.other Filosofia de l'Educació ca
dc.subject.other Filosofia de l'alliberament ca
dc.subject.other Realitat Històrica ca
dc.subject.other Human Rights Education ca
dc.subject.other Philosophy of Education ca
dc.subject.other Philosophy of Liberation ca
dc.subject.other Historical Reality ca
dc.title El tractament dels drets humans a l'aula: Idees des de la filosofia de l'alliberament d'Ellacuría ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:06:45Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics