[cat] L’educació emocional (EE) és un procés formatiu, continu i permanent que té com a objectiu primordial formar a persones en la seva integritat, atenint-nos al desenvolupament emocional, social i moral, a més del cognitiu. L’EE pretén potenciar el desenvolupament de les competències emocionals com a element essencial del desenvolupament humà, a fi de capacitar per a la vida i augmentar el benestar personal i social. A través de la recerca bibliogràfica es vol mostrar la rellevància de treballar les emocions a les aules, introduir la seva relació amb el cervell des de l’assignatura de Biologia i Geologia. El present treball pretén també proposar estratègies o activitats que es poden aplicar als diferents nivells educatius englobades en una proposta didàctica. L’objectiu d’aquesta proposta didàctica és estimular el procés d’aprenentatge, atès que les emocions i l’estat d’ànim estan fortament relacionades amb la capacitat d’atenció, memòria o motivació. Per això, aconseguir que l’alumnat desenvolupi un coneixement sobre la regulació emocional i la gestió d’emocions és clau per millorar la convivència, el clima d’aula i l’èxit acadèmic.
[eng] Emotional education (EE) is a continuous and permanent training process that is primarily aimed at training people in their integrity, and to keeping them closely connected to their emotional, social, moral and cognitive development. The present work aims at enhancing the development of emotional competencies as an essential element of human development, to increase personal and social well-being. Through bibliographic research, it also aims to show the relevance of working emotions in classrooms and to introduce their relationship with the brain in the subject of Biology and Geology. Thus, the present work is a didactic project that proposes a compendium of strategies of EE activities that can be applied to different levels of education. Both emotions and mood have been strongly related to attention, memory and motivation; key factors that condition the learning process. Therefore, getting students to develop emotional regulation and emotion management knowledge is key to improving co-existence, class climate, and academic success.