Introducció de l'educació emocional a primer de Batxillerat des de la Biologia i la Geologia

Show simple item record

dc.contributor Adrover Roig, Daniel
dc.contributor.author Payeras Munar, Maria Magdalena
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-18T07:56:10Z
dc.date.issued 2022-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161667
dc.description.abstract [cat] L’educació emocional (EE) és un procés formatiu, continu i permanent que té com a objectiu primordial formar a persones en la seva integritat, atenint-nos al desenvolupament emocional, social i moral, a més del cognitiu. L’EE pretén potenciar el desenvolupament de les competències emocionals com a element essencial del desenvolupament humà, a fi de capacitar per a la vida i augmentar el benestar personal i social. A través de la recerca bibliogràfica es vol mostrar la rellevància de treballar les emocions a les aules, introduir la seva relació amb el cervell des de l’assignatura de Biologia i Geologia. El present treball pretén també proposar estratègies o activitats que es poden aplicar als diferents nivells educatius englobades en una proposta didàctica. L’objectiu d’aquesta proposta didàctica és estimular el procés d’aprenentatge, atès que les emocions i l’estat d’ànim estan fortament relacionades amb la capacitat d’atenció, memòria o motivació. Per això, aconseguir que l’alumnat desenvolupi un coneixement sobre la regulació emocional i la gestió d’emocions és clau per millorar la convivència, el clima d’aula i l’èxit acadèmic. ca
dc.description.abstract [eng] Emotional education (EE) is a continuous and permanent training process that is primarily aimed at training people in their integrity, and to keeping them closely connected to their emotional, social, moral and cognitive development. The present work aims at enhancing the development of emotional competencies as an essential element of human development, to increase personal and social well-being. Through bibliographic research, it also aims to show the relevance of working emotions in classrooms and to introduce their relationship with the brain in the subject of Biology and Geology. Thus, the present work is a didactic project that proposes a compendium of strategies of EE activities that can be applied to different levels of education. Both emotions and mood have been strongly related to attention, memory and motivation; key factors that condition the learning process. Therefore, getting students to develop emotional regulation and emotion management knowledge is key to improving co-existence, class climate, and academic success. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 55 - Geologia. Meteorologia ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Educació emocional ca
dc.subject.other Adolescència ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Biologia ca
dc.subject.other Geologia ca
dc.title Introducció de l'educació emocional a primer de Batxillerat des de la Biologia i la Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:11:51Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics