[cat] Aquest treball constitueix un recull d’informació i una proposta didàctica d’un
enfocament psiconutricional dels hàbits d’alimentació. Es tracta d’un enfocament que té en
compte la part psicològica de l’alimentació, que estudia la relació amb el menjar i conforma
la gran oblidada de l’ensenyament d’uns bons hàbits alimentaris. La seva aplicació pràctica
està enfocada a l’educació primària i més concretament, als cursos de cinquè i sisè. Per a
elaborar-la, s’ha realitzat una prèvia recerca d’àmbits professionals sanitaris, que demostren
la importància d’una alimentació conscient i les conseqüències físiques i psicològiques d’una
dolenta relació amb el menjar. A partir d’aquesta recerca, es plantegen una sèrie de sessions
que donen a conèixer, treballar i fer conversa sobre diversos conceptes que engloben la
pscionutrició com la imatge corporal, els TCA, la diversitat corporal, l’alimentació conscient
i l’alimentació emocional; amb els quals es pot realitzar una tasca preventiva i de reflexió cap
a l’alumnat.
[eng] This work is a collection of information and a didactic proposal for a
psychonutritional approach to eating habits. It is an approach that takes into account the
psychological side of eating, which studies the relationship with food and is the great
neglected aspect of teaching good eating habits. Its practical application is focused on
primary education and, more specifically, on the fifth and sixth grades. In order to develop it,
previous research has been carried out in health professional fields, which demonstrate the
importance of a conscious diet and the physical and psychological consequences of an
unhealthy relationship with food. Based on this research, a series of sessions are proposed to
raise awareness, work and talk about various concepts that encompass psycho-nutrition, such
as body image, the TCAs, body diversity, conscious eating and emotional eating, with which
it is possible to carry out a preventive and reflective task for the students.