Psiconutrició a l'Educació Primària: imatge corporal i prevenció de males conductes alimentàries

Show simple item record

dc.contributor Cardona Costa, Catalina
dc.contributor.author Pawelko Ferrer, Anna
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-18T07:57:38Z
dc.date.available 2023-09-18T07:57:38Z
dc.date.issued 2023-09-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161668
dc.description.abstract [cat] Aquest treball constitueix un recull d’informació i una proposta didàctica d’un enfocament psiconutricional dels hàbits d’alimentació. Es tracta d’un enfocament que té en compte la part psicològica de l’alimentació, que estudia la relació amb el menjar i conforma la gran oblidada de l’ensenyament d’uns bons hàbits alimentaris. La seva aplicació pràctica està enfocada a l’educació primària i més concretament, als cursos de cinquè i sisè. Per a elaborar-la, s’ha realitzat una prèvia recerca d’àmbits professionals sanitaris, que demostren la importància d’una alimentació conscient i les conseqüències físiques i psicològiques d’una dolenta relació amb el menjar. A partir d’aquesta recerca, es plantegen una sèrie de sessions que donen a conèixer, treballar i fer conversa sobre diversos conceptes que engloben la pscionutrició com la imatge corporal, els TCA, la diversitat corporal, l’alimentació conscient i l’alimentació emocional; amb els quals es pot realitzar una tasca preventiva i de reflexió cap a l’alumnat. ca
dc.description.abstract [eng] This work is a collection of information and a didactic proposal for a psychonutritional approach to eating habits. It is an approach that takes into account the psychological side of eating, which studies the relationship with food and is the great neglected aspect of teaching good eating habits. Its practical application is focused on primary education and, more specifically, on the fifth and sixth grades. In order to develop it, previous research has been carried out in health professional fields, which demonstrate the importance of a conscious diet and the physical and psychological consequences of an unhealthy relationship with food. Based on this research, a series of sessions are proposed to raise awareness, work and talk about various concepts that encompass psycho-nutrition, such as body image, the TCAs, body diversity, conscious eating and emotional eating, with which it is possible to carry out a preventive and reflective task for the students. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Psiconutrició ca
dc.subject.other Imatge corporal ca
dc.subject.other Trastorns de la conducta alimentària ca
dc.subject.other Diversitat corporal ca
dc.subject.other Alimentació conscient ca
dc.subject.other Psychonutrition ca
dc.subject.other Body image ca
dc.subject.other Eating disorders ca
dc.subject.other Body diversity ca
dc.subject.other Conscious eating ca
dc.title Psiconutrició a l'Educació Primària: imatge corporal i prevenció de males conductes alimentàries ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics