[cat] Aquest treball pretén realitzar una proposta d’intervenció a l’aula que apropi els coneixements i competències de l’alumnat a la realitat empresarial que trobaran a la seva sortida al món laboral. Vol trencar amb l’ideal de l’educació tradicional seguint fil per randa cada línia, així com cada paràgraf i peu de pàgina dels llibres d’educació financera comptable de grau mitjà. A més, la proposta es realitzarà en base a dues metodologies de feina totalment complementàries com són l’Aprenentatge Basat en Problemes, juntament amb el treball cooperatiu a classe. La preocupació per la manca de coneixements comptables dels alumnes que passen de primer a segon curs de grau mitjà, és més que evident, com a mínim a l’institut on he estat realitzant les pràctiques. Això, clarament és degut a la crisis que estan patint els models d’educació tradicional. Les noves generacions creixen i es desenvolupen com a persones i alumnes amb la tendència més que creixent de les TIC i les xarxes socials, però no obstant a nivell educatiu els hi demanem que utilitzin el llapis i la llibreta per aprendre. Tot i que aquesta és una opció educativa totalment vàlida per desenvolupar certs conceptes i transmetre coneixements, crec és necessari complementar-ho amb l’ús d’eines informàtiques, com l’Excel, que es trobaran en el món empresarial i laboral en un futur a curt termini. Arribats en aquest punt, la nova societat estudiantil, li demana al professorat la modernització de les seves classes, treure pes al llibre de text educatiu clàssic, combinant així la metodologia tradicional amb eines noves i pràctiques. A més, l’alumnat desitja trobar educadors que transmetin continguts i conceptes del mòdul que estan estudiant com si d’una xarxa social, un joc, o de la pràctica real a l’ empresa es tractés. Evidentment, s’han de buscar de forma immediata alternatives docents en busca d’opcions que puguin millorar l’aprenentatge, en el nostre cas, l’aprenentatge de la comptabilitat. Hi han molts estudis, que demostren i fomenten l’ús dels mètodes d’aprenentatge cooperatiu com una influència positiva per l’aprenentatge en diferents àmbits educatius. Clarament, neix la necessitat d’adaptar les classes a grups heterogenis amb diferents necessitats i motivacions, potenciar la imaginació i creativitat dels nostres alumnes, així com arribar a justificar l’interès per una matèria. La proposta d’aquest treball fi de màster, utilitzarà com a base el mòdul de “(0441). – Tècnica comptable “ de grau mitjà, i amb permís, els alumnes seran el meu grup de les pràctiques que just acabo de finalitzar a mitjans del mes de maig.