L'excel com a eina ABP per l'aprenentatge comptable a la formació professional de grau mitjà

Show simple item record

dc.contributor Triay Enrich, Maria del Mar
dc.contributor.author Lorente Díez, Javier
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-19T08:37:21Z
dc.date.available 2023-09-19T08:37:21Z
dc.date.issued 2022-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161691
dc.description.abstract [cat] Aquest treball pretén realitzar una proposta d’intervenció a l’aula que apropi els coneixements i competències de l’alumnat a la realitat empresarial que trobaran a la seva sortida al món laboral. Vol trencar amb l’ideal de l’educació tradicional seguint fil per randa cada línia, així com cada paràgraf i peu de pàgina dels llibres d’educació financera comptable de grau mitjà. A més, la proposta es realitzarà en base a dues metodologies de feina totalment complementàries com són l’Aprenentatge Basat en Problemes, juntament amb el treball cooperatiu a classe. La preocupació per la manca de coneixements comptables dels alumnes que passen de primer a segon curs de grau mitjà, és més que evident, com a mínim a l’institut on he estat realitzant les pràctiques. Això, clarament és degut a la crisis que estan patint els models d’educació tradicional. Les noves generacions creixen i es desenvolupen com a persones i alumnes amb la tendència més que creixent de les TIC i les xarxes socials, però no obstant a nivell educatiu els hi demanem que utilitzin el llapis i la llibreta per aprendre. Tot i que aquesta és una opció educativa totalment vàlida per desenvolupar certs conceptes i transmetre coneixements, crec és necessari complementar-ho amb l’ús d’eines informàtiques, com l’Excel, que es trobaran en el món empresarial i laboral en un futur a curt termini. Arribats en aquest punt, la nova societat estudiantil, li demana al professorat la modernització de les seves classes, treure pes al llibre de text educatiu clàssic, combinant així la metodologia tradicional amb eines noves i pràctiques. A més, l’alumnat desitja trobar educadors que transmetin continguts i conceptes del mòdul que estan estudiant com si d’una xarxa social, un joc, o de la pràctica real a l’ empresa es tractés. Evidentment, s’han de buscar de forma immediata alternatives docents en busca d’opcions que puguin millorar l’aprenentatge, en el nostre cas, l’aprenentatge de la comptabilitat. Hi han molts estudis, que demostren i fomenten l’ús dels mètodes d’aprenentatge cooperatiu com una influència positiva per l’aprenentatge en diferents àmbits educatius. Clarament, neix la necessitat d’adaptar les classes a grups heterogenis amb diferents necessitats i motivacions, potenciar la imaginació i creativitat dels nostres alumnes, així com arribar a justificar l’interès per una matèria. La proposta d’aquest treball fi de màster, utilitzarà com a base el mòdul de “(0441). – Tècnica comptable “ de grau mitjà, i amb permís, els alumnes seran el meu grup de les pràctiques que just acabo de finalitzar a mitjans del mes de maig. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 33 - Economia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Comptabilitat ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other Treball en equip ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en problemes ca
dc.title L'excel com a eina ABP per l'aprenentatge comptable a la formació professional de grau mitjà ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:12:48Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics