[cat] En aquest treball es planteja una proposta educativa centrada en l’aprenentatge basat en reptes (ABR), en anglès, challenge-based learning (CBL). S’ha dissenyat una seqüència didàctica d’una durada trimestral per a un grup de 4t d’ESO, de manera que totes les sessions i les activitats que es duen a terme dintre del període establert formen part d’una proposta estructurada a partir de l’ABR i enfocada en l’alumnat i el seu aprenentatge. El plantejament ha tingut en compte diversos aspectes rellevants per assolir l’eficàcia de l’ensenyament i l’aprenentatge durant el trimestre. Alguns d’aquests factors són les intel·ligències múltiples, els estils d’aprenentatge o el disseny universal d’aprenentatge (DUA). Així doncs, per mitjà d’aquesta proposta, no només s’ha pretès planificar sessions i dissenyar activitats enriquidores per a l’alumnat, sinó que s’ha mirat de treballar els diversos tipus d’intel·ligències que tenim els éssers humans, potenciar els estils d’aprenentatge que l’alumnat domina i millorar els estils d’aprenentatge que no adopta de manera tan natural. A més, la perspectiva inclusiva de la metodologia s’ha considerat un element clau per assolir de la millor manera possible el DUA, la qual cosa suposa un dels principals objectius dins d’aquesta proposta d’ABR.