L’aprenentatge basat en reptes: proposta didàctica

Show simple item record

dc.contributor Cantamisa Mercadal, Marta
dc.contributor.author Aguiló Seguí, David
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-20T07:58:21Z
dc.date.available 2023-09-20T07:58:21Z
dc.date.issued 2022-07-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161714
dc.description.abstract [cat] En aquest treball es planteja una proposta educativa centrada en l’aprenentatge basat en reptes (ABR), en anglès, challenge-based learning (CBL). S’ha dissenyat una seqüència didàctica d’una durada trimestral per a un grup de 4t d’ESO, de manera que totes les sessions i les activitats que es duen a terme dintre del període establert formen part d’una proposta estructurada a partir de l’ABR i enfocada en l’alumnat i el seu aprenentatge. El plantejament ha tingut en compte diversos aspectes rellevants per assolir l’eficàcia de l’ensenyament i l’aprenentatge durant el trimestre. Alguns d’aquests factors són les intel·ligències múltiples, els estils d’aprenentatge o el disseny universal d’aprenentatge (DUA). Així doncs, per mitjà d’aquesta proposta, no només s’ha pretès planificar sessions i dissenyar activitats enriquidores per a l’alumnat, sinó que s’ha mirat de treballar els diversos tipus d’intel·ligències que tenim els éssers humans, potenciar els estils d’aprenentatge que l’alumnat domina i millorar els estils d’aprenentatge que no adopta de manera tan natural. A més, la perspectiva inclusiva de la metodologia s’ha considerat un element clau per assolir de la millor manera possible el DUA, la qual cosa suposa un dels principals objectius dins d’aquesta proposta d’ABR. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en reptes ca
dc.subject.other Intel·ligències múltiples ca
dc.subject.other Estils d’aprenentatge ca
dc.subject.other Disseny universal d’aprenentatge ca
dc.subject.other Perspectiva inclusiva de la metodologia ca
dc.title L’aprenentatge basat en reptes: proposta didàctica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:12:57Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics