[cat] Aquest treball de fi de grau tracta el tema de la música contemporània als centres d’educació primària mitjançant les Rondalles Mallorquines d’Antoni M. Alcover. Per tant, es divideix en dues parts:
La primera part és de caire teòric i investigador sobre els estils de la música contemporània i de les Rondalles Mallorquines a través d’una àmplia recerca de revistes, articles i llibres especialitzats a aquesta temàtica. La segona part és de caire pràctic en el qual s’inclou una proposta didàctica trimestral transversal amb activitats per potenciar la presència de la música contemporània a les escoles mitjançant l’escolta activa, l’experimentació i finalment, la creació d’una composició de música programàtica contemporània inspirada en una rondalla, juntament amb la seva representació.
En conclusió, aquesta proposta vol aportar un canvi de perspectiva sobre la imatge preconcebuda que tenim de la música contemporània a l’educació mitjançant una proposta innovadora i significativa per a l’alumnat.
[eng] This end-of-grade project deals with the subject of contemporary music in primary education centers through the Rondalles Mallorquines by Antoni M. Alcover. Therefore, it is divided into two parts:
The first part is of a theoretical and investigative nature on the styles of contemporary music and the Rondalles Mallorquines through a wide search for magazines, articles and specialized books on this subject. The second part is of a practical nature that includes a transversal quarterly didactic proposal with activities to promote the presence of contemporary music in schools through active listening, experimentation and finally, the creation of a composition of contemporary programmatic music inspired in a fable, together with its representation.
In conclusion, a change of perspective has been provided on the preconceived image we have of contemporary music in education through an innovative and significant proposal for students