[cat] L’avenç tecnològic ha dut grans descobriments sobre el funcionament del cervell en el camp
de la neurociència. La neuroeducació ha obert les portes de l’esperança per a la innovació
pedagògica aproximant aquesta fonamentació científica a l’educació. Gràcies a la plasticitat
del cervell o la neurogènesi, podem aprendre al llarg de tota la nostra vida i això ens planteja
canviar les metodologies d’ensenyament i aprenentatge perquè els alumnes puguin obtenir
aprenentatges de qualitat. Com aprenem o què podem fer els mestres per millorar
l’aprenentatge són algunes de les preguntes a les quals ha donat resposta la neuroeducació.
S’ha comprovat que elements clau de l’aprenentatge com la motivació, l’atenció i la memòria
es poden millorar.
En el següent treball es desenvolupen diverses estratègies proposades per la neuroeducació
per millorar el procés d’aprenentatge basades en aquests elements
[eng] The technological advance has brought great discoveries about the functioning of the brain in
the field of neuroscience. Neuro-education has opened the doors of hope for pedagogical
innovation by bringing this scientific foundation closer to education. Thanks to brain
plasticity or neurogenesis, we can learn throughout our lives and this raises the issue of
changing the methodologies of teaching and learning so that pupils can learn of quality. How
do we learn or what teachers can do to improve learning are some of the questions
neuroeducation has answered. Key elements of learning such as motivation, attention and
memory have been found to be improved.
In the following work, several strategies proposed by neuroeducation are developed to
improve the learning process based on these elements.