[cat] La pandèmia de la COVID-19 ha materialitzat la reducció de ràtios que feia temps que
els docents reclamaven, cosa que els ha permès una millor atenció a tot l'alumnat. Com
a alternativa a aquesta mesura, per atendre a la diversitat es troba la codocència o
docència compartida, la qual de cada vegada més és més present en els centres
educatius.
Aquest Treball de Fi de Grau tracta sobre la codocència i s’ha dut a terme un estudi per
conèixer si realment és una mesura inclusiva que permet atendre a la diversitat, com
asseguren alguns autors. Per això, s’ha utilitzat una metodologia qualitativa a través de
l’observació directa i l'anàlisi d’entrevistes realitzades a quatre docents del col·legi
concertat Sant Francesc de Sales de Ciutadella de Menorca, el qual té establerta la
codocència sota el nom de superaula en el seu projecte educatiu.
[eng] The COVID-19 pandemic has realized the reduction of student ratios that teachers have
long been calling for, which has allowed them to provide better care to all young
learners. To attend to diversity, co-teaching is presented as an alternative to this
measure, which is increasingly present in educational centers.
This final project deals with co-teaching and a study has been carried out to find out if it
really is an inclusive strategy that allows responding to the diversity, as some authors
argue. In order to do that, a qualitative methodology has been used through direct
observation and the analysis of interviews conducted with four teachers from Sant
Francesc de Sales concerted school in Ciutadella de Menorca, which has established
co-teaching by the name of superaula in its educational project.