[cat] Aquest treball de fi de grau té com a finalitat analitzar les necessitats socioeducatives que
presenten les escoles d’educació infantil i primària i conèixer la realitat de la implantació del
professorat tècnic de serveis a la comunitat (PTSC) als centres educatius de les Illes Balears. Per
desenvolupar aquesta feina d’investigació ha estat necessària la participació dels professionals que hi
formen part dels equips d’orientació educativa i psicopedagògica (EOEP) que són les persones
responsables de representar l’educació social a l’escola. Es tracta de fer un recull de informació a
partir dels qüestionaris passats als diferents professionals per poder saber les ràtios de les escoles que
visiten els PTSC, la freqüència amb la que visiten les escoles, les necessitats socioeducatives dels
centres i els mitjans necessaris per poder atendre-les. També es tracta de conèixer l’opinió dels equips
directius de les escoles d’educació infantil i primària sobre la importància de la figura del PTSC al seu
centre. D’aquesta forma s’han desenvolupat dos qüestionaris, un per el PTSC i un altre pels equips
directius de les escoles contactades. Finalment l’anàlisi dels resultats dels qüestionaris serveixen per
treure una sèrie de conclusions sobre la realitat de la figura del PTSC a les escoles i la valoració
necessària sobre la significativitat dels resultat d'aquesta investigació. Tot això durà de forma inherent
a la presentació de propostes de millora des del punt de vista de la implementació de la figura dels
PTSC a les escoles de les Illes Balears i des del punt de vista de la significativitat d’aquesta
investigació.
[eng] This work of grade school with the purpose of analyzing the socio-educational needs
presented by the infant and primary education schools and to discover the reality of the
implementation of the technical teacher of services to the community (PTSC) in the educational
centers of the Islands Balearics. In order to develop this research feina, the participation of
professionals who are part of the educational and psychopedagogical orientation teams (EOEP) who
are the people responsible for representing social education at the school has been necessary. It is a
matter of gathering information from the questions passed to the different professionals in order to
know the ratios of the schools that visit the PTSC, the frequency with which they visit the schools, the
socio-educational needs of the centers and the mitjans necessary to be able to attend. -them. It is also a
matter of knowing the opinion of the directing teams of the infant and primary education schools on
the importance of the figure of the PTSC at their center. In this way, two questions have been
developed, one by the PTSC and another by the directius teams of the schools contacted. Finally, the
analysis of the results of the questions will provide a series of conclusions about the reality of the
figure of the PTSC in the schools and the necessary assessment of the significance of the results of this
3
investigation. Tot això lasted inherently to the presentation of proposals for wealth from the point of
view of the implementation of the figure of the PTSC to the schools of the Balearic Islands and from
the point of view of the significance of this investigation.