El Professorat Tècnic de Serveis a la Comunitat a les escoles d’educació infantil i primària de les Illes Balears i la importància de l’educació social a l’escola

Show simple item record

dc.contributor Oliver Torelló, Josep Lluís
dc.contributor.author Serrano Barceló, Antonio
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2023-10-25T11:32:35Z
dc.date.available 2023-10-25T11:32:35Z
dc.date.issued 2023-10-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/162412
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de fi de grau té com a finalitat analitzar les necessitats socioeducatives que presenten les escoles d’educació infantil i primària i conèixer la realitat de la implantació del professorat tècnic de serveis a la comunitat (PTSC) als centres educatius de les Illes Balears. Per desenvolupar aquesta feina d’investigació ha estat necessària la participació dels professionals que hi formen part dels equips d’orientació educativa i psicopedagògica (EOEP) que són les persones responsables de representar l’educació social a l’escola. Es tracta de fer un recull de informació a partir dels qüestionaris passats als diferents professionals per poder saber les ràtios de les escoles que visiten els PTSC, la freqüència amb la que visiten les escoles, les necessitats socioeducatives dels centres i els mitjans necessaris per poder atendre-les. També es tracta de conèixer l’opinió dels equips directius de les escoles d’educació infantil i primària sobre la importància de la figura del PTSC al seu centre. D’aquesta forma s’han desenvolupat dos qüestionaris, un per el PTSC i un altre pels equips directius de les escoles contactades. Finalment l’anàlisi dels resultats dels qüestionaris serveixen per treure una sèrie de conclusions sobre la realitat de la figura del PTSC a les escoles i la valoració necessària sobre la significativitat dels resultat d'aquesta investigació. Tot això durà de forma inherent a la presentació de propostes de millora des del punt de vista de la implementació de la figura dels PTSC a les escoles de les Illes Balears i des del punt de vista de la significativitat d’aquesta investigació. ca
dc.description.abstract [eng] This work of grade school with the purpose of analyzing the socio-educational needs presented by the infant and primary education schools and to discover the reality of the implementation of the technical teacher of services to the community (PTSC) in the educational centers of the Islands Balearics. In order to develop this research feina, the participation of professionals who are part of the educational and psychopedagogical orientation teams (EOEP) who are the people responsible for representing social education at the school has been necessary. It is a matter of gathering information from the questions passed to the different professionals in order to know the ratios of the schools that visit the PTSC, the frequency with which they visit the schools, the socio-educational needs of the centers and the mitjans necessary to be able to attend. -them. It is also a matter of knowing the opinion of the directing teams of the infant and primary education schools on the importance of the figure of the PTSC at their center. In this way, two questions have been developed, one by the PTSC and another by the directius teams of the schools contacted. Finally, the analysis of the results of the questions will provide a series of conclusions about the reality of the figure of the PTSC in the schools and the necessary assessment of the significance of the results of this 3 investigation. Tot això lasted inherently to the presentation of proposals for wealth from the point of view of the implementation of the figure of the PTSC to the schools of the Balearic Islands and from the point of view of the significance of this investigation. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Escola ca
dc.subject.other Educació social ca
dc.subject.other Necessitats socioeducatives ca
dc.subject.other Orientació educativa ca
dc.subject.other Educació infantil i primària ca
dc.subject.other Educació formal ca
dc.subject.other Professorat tècnic de serveis a la comunitat ca
dc.subject.other Serveis socials ca
dc.subject.other School ca
dc.subject.other Social education ca
dc.subject.other Socio-educational needs ca
dc.subject.other Educational guidance ca
dc.subject.other Early childhood and primary education ca
dc.subject.other Formal education ca
dc.subject.other Community service technical teachers ca
dc.subject.other Social services ca
dc.title El Professorat Tècnic de Serveis a la Comunitat a les escoles d’educació infantil i primària de les Illes Balears i la importància de l’educació social a l’escola ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics