[spa] En el curso 2021-2022, en los Grados de Educación Infantil y Primaria de la Universidad de las Islas Baleares, se desarrolla un proyecto que explora aspectos histórico-educativos y pedagógico-musicales que busca acercar a los estudiantes a la evolución educativa, especialmente en música, mediante testimonios orales. Se enfoca en un aprendizaje realista y cooperativo, fortaleciendo la coordinación entre asignaturas y estudios, y promoviendo la preservación del patrimonio educativo inmaterial. Este enfoque innovador ha sido exitoso en proyectos anteriores, estimulando el interés de los estudiantes en aspectos histórico-educativos y pedagógico-musicales.
[cat] Durant el curs 2021-2022, als Graus d'Educació Infantil i Primària de la Universitat de les Illes Balears, es desenvolupa un projecte que explora aspectes històrico-educatius i pedagògico-musicals. Titulat "Treballar l'evolució de l'escola i l'educació musical a través de testimonis i experiències personals des de l'aprenentatge realista i cooperatiu", el projecte busca apropar als estudiants a l'evolució educativa, especialment en música, mitjançant testimonis orals. Es centra en un aprenentatge realista i cooperatiu, reforçant la coordinació entre assignatures i estudis, i promoure la preservació del patrimoni educatiu immaterial. Aquest enfocament innovador ha estat exitós en projectes anteriors, estimulant l'interès dels estudiants en aspectes històrico-educatius i pedagògico-musicals.
[eng] During the 2021-2022 academic year, in the Bachelor's degrees of Early Childhood Education and Primary Education at the University of the Balearic Islands, a project is being carried out that explores historical-educational and pedagogical-musical aspects. Titled "Working on the evolution of school and music education through testimonies and personal experiences from realistic and cooperative learning," the project aims to bring students closer to educational evolution, especially in music, through oral testimonies. It focuses on realistic and cooperative learning, strengthening coordination between subjects and programs, and promoting the preservation of intangible educational heritage. This innovative approach has been successful in previous projects, stimulating students' interest in historical-educational and pedagogical-musical aspects.