Feedback de qualitat per al desenvolupament professional docent: algunes aportacions a partir de la revisió sistemàtica

Show simple item record

dc.contributor.author De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Forteza Forteza, Dolors
dc.contributor.author Moren Tallón, Francisca
dc.contributor.author Llabrés Ferrer, Joana
dc.contributor.author Duma Dancai, Laura
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-01-12T15:26:23Z
dc.date.available 2024-01-12T15:26:23Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/163547
dc.description.abstract [cat] Aquesta comunicació té com a finalitat presentar alguns dels resultats obtinguts a partir de la revisió sistemàtica, en el marc de la recerca titulada "Observació entre iguals com a desenvolupament professional docent: cap a una cultura col·laborativa en centres de primària i secundària" (R+D+i PID2020-113719RB-I00), realitzada durant el curs 2022-23. Els antecedents teòrics del feedback de qualitat donat en cicles d’observació demostren que és una estratègia potent per enfortir el Desenvolupament Professional Docent (DPD). A través de l'observació recíproca entre iguals (ORI), els docents tenen l'oportunitat de rebre retroalimentació constructiva dels seus col·legues, una pràctica que s'ha demostrat efectiva en l'àmbit de l'aprenentatge (OCDE, 2019; Wisniewski et al., 2020). No obstant això, malgrat la importància del feedback simètric, la majoria de recerques se centren en la relació professor-alumne i es troba una manca de literatura que abordi la retroalimentació professor-professor i el seu impacte en el DPD. El feedback és un procés fonamental en què els alumnes interpreten la informació rebuda de diverses fonts i l'utilitzen per millorar el seu treball i les seves estratègies d'aprenentatge (Carless & Boud, 2018). Malgrat l'ampli ventall d'estudis que han investigat aquest fenomen, hi ha una manca de recerca específica sobre la retroalimentació entre iguals en el context dels docents. Aquesta àrea és poc explorada i se'n necessita una major comprensió per enfortir el DPD. ca
dc.language.iso cat ca
dc.relation.ispartof Libro de resúmenes de trabajos a IRED’23. III Conferencia internacional de investigación y V Jornadas de investigación e innovación educativa, p. 185 ca
dc.subject 06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other feedback ca
dc.subject.other observació recíproca entre iguals ca
dc.subject.other desenvolupament professional docent ca
dc.subject.other agència docent ca
dc.subject.other feedback es
dc.subject.other observación recíproca entre iguales es
dc.subject.other desarrollo profesional docente es
dc.subject.other agencia docente es
dc.subject.other feedback en
dc.subject.other mutual observation between equals en
dc.subject.other teacher professional development en
dc.subject.other teaching agency en
dc.title Feedback de qualitat per al desenvolupament professional docent: algunes aportacions a partir de la revisió sistemàtica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics