dc.contributor.author |
De la Iglesia Mayol, Begoña |
|
dc.contributor.author |
Forteza Forteza, Dolors |
|
dc.contributor.author |
Moren Tallón, Francisca |
|
dc.contributor.author |
Llabrés Ferrer, Joana |
|
dc.contributor.author |
Duma Dancai, Laura |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-12T15:26:23Z |
|
dc.date.available |
2024-01-12T15:26:23Z |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/163547 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquesta comunicació té com a finalitat presentar alguns dels resultats
obtinguts a partir de la revisió sistemàtica, en el marc de la recerca titulada
"Observació entre iguals com a desenvolupament professional docent: cap a
una cultura col·laborativa en centres de primària i secundària" (R+D+i
PID2020-113719RB-I00), realitzada durant el curs 2022-23.
Els antecedents teòrics del feedback de qualitat donat en cicles d’observació
demostren que és una estratègia potent per enfortir el Desenvolupament
Professional Docent (DPD). A través de l'observació recíproca entre iguals
(ORI), els docents tenen l'oportunitat de rebre retroalimentació constructiva
dels seus col·legues, una pràctica que s'ha demostrat efectiva en l'àmbit de
l'aprenentatge (OCDE, 2019; Wisniewski et al., 2020). No obstant això, malgrat
la importància del feedback simètric, la majoria de recerques se centren en la
relació professor-alumne i es troba una manca de literatura que abordi la
retroalimentació professor-professor i el seu impacte en el DPD.
El feedback és un procés fonamental en què els alumnes interpreten la
informació rebuda de diverses fonts i l'utilitzen per millorar el seu treball i les
seves estratègies d'aprenentatge (Carless & Boud, 2018). Malgrat l'ampli
ventall d'estudis que han investigat aquest fenomen, hi ha una manca de
recerca específica sobre la retroalimentació entre iguals en el context dels
docents. Aquesta àrea és poc explorada i se'n necessita una major comprensió
per enfortir el DPD. |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.relation.ispartof |
Libro de resúmenes de trabajos a IRED’23. III Conferencia internacional de investigación y V Jornadas de investigación e innovación educativa, p. 185 |
ca |
dc.subject |
06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
feedback |
ca |
dc.subject.other |
observació recíproca entre iguals |
ca |
dc.subject.other |
desenvolupament professional docent |
ca |
dc.subject.other |
agència docent |
ca |
dc.subject.other |
feedback |
es |
dc.subject.other |
observación recíproca entre iguales |
es |
dc.subject.other |
desarrollo profesional docente |
es |
dc.subject.other |
agencia docente |
es |
dc.subject.other |
feedback |
en |
dc.subject.other |
mutual observation between equals |
en |
dc.subject.other |
teacher professional development |
en |
dc.subject.other |
teaching agency |
en |
dc.title |
Feedback de qualitat per al desenvolupament professional docent: algunes aportacions a partir de la revisió sistemàtica |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
ca |