Les pedagogies transformadores i actives en l’Educació per al Canvi Climàtic, la Biodiversitat i el Benestar i la Salut

Show simple item record

dc.contributor.author Calafell-Subirà, Genina
dc.contributor.author Escofet, Anna Maria
dc.contributor.author Forés, Anna
dc.contributor.author Jiménez, Gregorio
dc.contributor.author Esparza, Mireia
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-01-15T17:38:11Z
dc.date.available 2024-01-15T17:38:11Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/163566
dc.description.abstract [cat] Actualment, la nostra societat es troba immersa en una crisi ecosocial de múltiples dimensions en la que conflueixen diversos factors causals. Els seus efectes són cada cop més evidents tant a nivell mediambiental (canvi climàtic, pèrdua de biodiversitat, acidificació dels oceans, exhauriment de recursos), com a nivell social (augment de la població mundial, problemàtiques de benestar i salut o migracions forçades) i econòmic (increment de les desigualtats), amb clares connexions entre uns efectes i els altres i tots amb una clara influència directa (pandèmies) o indirecta (per exemple, manca d’aigua) en la salut i el benestar de les persones. Aquests problemes estan destruint les condicions ambientals i socials del nostre planeta, comprometent així la nostra supervivència com a espècie. Així, el sisè informe de l’IPCC del 2021 (Intergovernmental Panel on Climate Change) alerta de la gravetat i la irreversibilitat del canvi climàtic, i l’exposa com un dels majors problemes actuals als que ha de fer front la societat. A la vegada, apunta la necessitat d’accions urgents de mitigació. I és que des de l'informe del MIT “The Limits to Growth” de l’any 1972 fins als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de 2015 proposats per l’ONU, els riscos ambientals i socials de la sobreexplotació de la natura i les desigualtats econòmiques, amb els riscos derivats per a la salut, s’han agreujat sense que s’hagi produït una millora clara en aquestes condicions. ca
dc.language.iso cat ca
dc.relation.ispartof Libro de resúmenes de trabajos a IRED’23. III Conferencia internacional de investigación y V Jornadas de investigación e innovación educativa, p. 284 es
dc.subject 06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació per a la Sosteniblitat ca
dc.subject.other Pedagogies transformadores ca
dc.subject.other Canvi Climàtic ca
dc.subject.other Biodiversitat ca
dc.subject.other Salut i Benestar ca
dc.subject.other Educación para la Sostenibilidad es
dc.subject.other Pedagogías transformadoras es
dc.subject.other Cambio Climático es
dc.subject.other Biodiversidad es
dc.subject.other Salud y Bienestar es
dc.subject.other Education for Sustainability en
dc.subject.other Transformative pedagogies en
dc.subject.other Climate change en
dc.subject.other Biodiversity en
dc.subject.other Health & Wellness en
dc.title Les pedagogies transformadores i actives en l’Educació per al Canvi Climàtic, la Biodiversitat i el Benestar i la Salut ca
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics