[cat] L’objectiu d'aquest treball de recerca és realitzar una comparativa entre el model
d’educació presencial i el model a distància, a més de recopilar informació respecte
a les eines virtuals disponibles i utilitzades per les institucions educatives en
l’actualitat. La investigació es centra en els recursos que es van utilitzar per afrontar
el confinament durant la pandèmia provocada pel virus de la Covid-19, per part dels
centres d’ensenyança així com dels conservatoris, on la substitució de la
presencialitat per un sistema en línea va conduir a una situació novedosa i inèdita
als estudis musicals instrumentals. La metodologia utilitzada per realitzar la recerca
es basa tant en una indagació documental online, com en enquestes i qüestionaris a
institucions musicals, professorat i alumnat de centres d’educació instrumental. Així,
es descobriran les necessitats, possibilitats i limitacions dels sistemes anteriorment
anomenats.
[eng] The aim of this research project is to draw a comparison between the face-to-face
education model and the distance model, in addition to collecting information
regarding the virtual tools available and used by educational institutions today. The
research focuses on the resources that were used during confinement due to the
pandemic caused by the Covid-19 virus, by both teaching centers and
conservatories, where the replacement of physical attendance by an online system
led to a novel and unprecedented situation in instrumental music studies. The
methodology used to carry out the research is based both on an online documentary
inquiry, as well as on surveys and questionnaires to musical institutions, teachers
and students of instrumental education centers, thus allowing the requirements,
possibilities and limitations of the aforementioned systems to be discovered.