Amb els llibres oberts projecte per a fomentar l’adquisició de la competència literària a les aules d’infantil del ceip Rafal Nou

Show simple item record

dc.contributor Guiscafrè Danús, Jaume
dc.contributor.author Pons Mas, Catalina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-05-21T07:46:25Z
dc.date.available 2024-05-21T07:46:25Z
dc.date.issued 2024-05-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165566
dc.description.abstract [cat] La competència literària ens aporta molts beneficis. Entre ells podem destacar l’accés a l’imaginari col·lectiu i la transmissió de valors i normes culturals. Aquests són motius de pes per incloure-la a la programació diària de les aules. En el cas del cicle d’infantil del CEIP Rafal Nou s’observa que l’educació literària es troba a una fase inicial i convé dissenyar accions que contribueixin a la millora d'aquesta situació. En aquest sentit present el projecte d’intervenció educativa Amb els llibres oberts, que té com a objectiu final fomentar l’adquisició de la competència literària a les aules d’infantil del centre. El projecte pretén apropar els infants als tres pilars de l’educació literària: un fons bibliogràfic heterogeni de qualitat; un ambient motivador, i una selecció variada d’activitats. A més, presenta la figura docent com el quart pilar, que posa tots els altres a l’abast de l’infant. Mitjançant aquesta iniciativa es preveu una millora significativa en la competència literària de l’alumnat que es mesurarà comparant la situació inicial amb la final. ca
dc.description.abstract [eng] Literary competence brings us many benefits. Among them, we can highlight the access to the collective imagination and the transmission of cultural values and norms. These are good reasons to include it in the daily schedule of the classrooms. In the case of the CEIP Rafal Nou pre-primary education, it is observed that literary education is at an initial stage, and it is appropriate to design actions that contribute to the improvement of this situation. In this sense, I present the educational intervention project: Open books, which has as its final objective to promote the acquisition of literary competence in the kindergarten classrooms of the center. The project aims to bring children closer to the three pillars of literary education: a quality heterogeneous bibliographic collection; a motivating atmosphere, and a varied selection of activities. In addition, it presents the teacher as the fourth pillar that makes all others available to the child. Through this initiative, we expect a significant improvement in the students' literary competence, which will be measured by comparing the initial situation with the final one. ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 82 - Literatura ca
dc.subject.other Competència literària ca
dc.subject.other Literatura infantil ca
dc.subject.other Etnopoètica ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Literary competence ca
dc.subject.other Ethnopoetics ca
dc.subject.other Children's education ca
dc.subject.other Children's literature ca
dc.title Amb els llibres oberts projecte per a fomentar l’adquisició de la competència literària a les aules d’infantil del ceip Rafal Nou ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics