[cat] El següent Treball de Fi de Grau conforma un projecte d’investigació i anàlisi de la
documentació pedagògica present al cicle d’educació infantil del CEIP de Pràctiques. A
partir de la detecció de necessitats, es presenta una proposta d’intervenció mitjançant un
projecte d’observació utilitzant la metodologia observacional d’un dels racons de joc de
l’aula de 5 anys, el racó dels missatges, en el qual es fomenta un aprenentatge significatiu
de la lectoescriptura. Per tal de donar visibilitat a tots els processos educatius que es viuen
en aquest i per tal d’avaluar-los, es crea una documentació dirigida a les famílies, als infants
i als propis docents. D’aquesta manera, es fomenta la importància de l’observació i la
documentació dins l’escola, creant una unió entre família-escola i fomentant el
perfeccionament docent.
[eng] The following Final Degree Project forms a project of research and analysis of the
pedagogical documentation present in the cycle of early childhood education of the CEIP de
Pràctiques. Based on the detection of needs, an intervention proposal is presented through
an observation project using the observational methodology of one of the play corners of the
5-year-old classroom, the message corner, in which significant literacy learning is
encouraged. In order to give visibility to all the educational processes that are lived in it and
in order to evaluate them, documentation is created aimed at families, children and the
teachers themselves. In this way, the importance of observation and documentation within
the school is encouraged, creating a union between family and school and promoting
teaching improvement