dc.contributor |
Sanchez Masià, Melania |
|
dc.contributor.author |
Bonet Pavón, Maria Elena |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-04T07:42:45Z |
|
dc.date.available |
2024-06-04T07:42:45Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/165631 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Avui en dia podem trobar diferents sistemes de comunicació. Uns dels sistemes menys esmentats entre els professionals, és el llenguatge bimodal, tot i ser l’utilitzat pels infants en comunicar-se per gestos abans de poder parlar. El llenguatge bimodal, en comparació de la llengua de signes que té molta més visibilitat, és molt més senzilla i intuïtiva a l'hora d'aprendre-la, per això és molt més adient per a infants d'edats primerenques.
L’objectiu d’aquest estudi és veure quins efectes pot tenir la introducció d’ quest tipus de llengua dins una aula d'infants oients, analitzar el procés de la seva adquisició, i observar si la seva reacció de resposta davant una pregunta amb imatges és més ràpida, i acompanyada de gestos, si han rebut l'ensenyament del llenguatge bimodal.
És a dir, la finalitat del treball és veure si la implementació d'aquest mètode pot ser beneficiós per a l'aprenentatge de la llengua oral i per a la comunicació dels infants.
De la mateixa forma, l'objectiu també és donar a conèixer aquest tipus de llenguatge i poder veure l'efecte d'emprar-lo dins una aula d'infants de primer cicle d'infantil, concretament a l'Escoleta Municipal Es Pont d'Inca Nou, i saber l'opinió de la comunitat educativa d'aquest centre sobre la mplementació d'aquest mètode en el dia a dia dins les aules mitjançant enquestes.
Per realitzar el document s'han revisat articles, documents, i teories sobre els gestos i la comunicació bimodal i s’han posat a prova mitjançant una intervenció en dues aules i, comparant les dades obtingudes juntament amb els resultats de les enquestes, s'ha pogut comprovar l’eficàcia del llenguatge bimodal en edats primerenques. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Nowadays we can find different communication systems. One of the least mentioned systems among professionals is the bimodal language despite being the one used by children to communicate by gestures before being able to speak.
The bimodal language, compared to sign language that has more visibility, is much simpler and intuitive when it comes to learning it, for this reason is more suitable for children in the early ages.
The aim of this study is to see the effects that can have the introduction of this type of language in a classroom of hearing children, to analyze the process of its acquisition and to observe if their response reaction to a question is faster and with gestures, if the bimodal language has been taught.
In other words, the purpose of this project is to see if the implementation of this method can be beneficial for the learning of the oral language and for the children’s communication.
In the same way, the objective is also to make this type of language known and to be able to see the effect of using it in a classroom full of infants in the first cycle of kindergarten, specifically at the Escoleta Municipal Es Pont d'Inca Nou, and to know the opinion of the educational community of this center about the implementation of this method on a daily basis through surveys. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
Educació Infantil |
ca |
dc.subject.other |
Comunicació bimodal |
ca |
dc.subject.other |
Signes |
ca |
dc.subject.other |
Desenvolupament del llenguatge |
ca |
dc.subject.other |
Comunicació no verbal |
ca |
dc.subject.other |
Child education |
ca |
dc.subject.other |
Bimodal communication |
ca |
dc.subject.other |
Signs |
ca |
dc.subject.other |
Language development |
ca |
dc.subject.other |
Non-verbal communication |
ca |
dc.title |
El llenguatge bimodal dins l'aula del primer cicle d'infantil |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|