L'actitud dels estudiants de secundària front al turisme i el seu ensenyament dins la geografia. Estudi del cas d'Andratx

Show simple item record

dc.contributor Coll Ramis, Miquel Àngel
dc.contributor.author Ensenyat Morey, Joan
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2024-06-06T11:00:15Z
dc.date.available 2024-06-06T11:00:15Z
dc.date.issued 2024-06-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165681
dc.description.abstract [cat] En l’actualitat, el turisme a Mallorca, i en particular al municipi d’Andratx, és l’activitat econòmica principal, la qual dinamitza i modifica el territori i la societat. En aquest context, l’educació secundària obligatòria, per mitjà de l’assignatura Geografia i Història, no dona al turisme la rellevància equivalent a la que té avui en dia. En aquest treball s’estudia l’actitud front al turisme dels estudiants de 4t d’ESO del municipi turístic d’Andratx; mitjançant una enquesta, veurem que l’actitud dels estudiants és crítica en molts aspectes, i evidencia el seu desconeixement en altres. Això és fruit del poc pes del sector en el currículum acadèmic autonòmic, apareixent només a través del terme Balearització. Destaca la diferència d’actitud si es tenen en compte variables econòmiques i socials, a l’hora de l’acceptació o recomanació de les diferents ofertes turístiques, en la conscienciació del deteriorament de la cultura i tradicions pròpies, o en si el nombre de turistes hauria de seguir augmentant, entre molts altres factors. Es conclou que existeix la necessitat d’integrar coneixements en turisme a l’educació secundària, tenint en compte les dificultats que el currículum acadèmic atorga. ca
dc.description.abstract [eng] Currently, tourism in Mallorca, and in the municipality of Andratx, is the main economic activity, dynamizing and changing the territory and the society. In this context, the secondary education, through the subject Geography and History, does not give tourism the equivalent relevance it has today. In this work, the attitude towards tourism of 4th ESO students in the tourist municipality of Andratx is studied based on a survey, which shows that the attitude of the students is critical in many aspects, and evidences its ignorance in others, the result of the sector's low weight in the autonomous academic curriculum, appearing only through the term Balearització. The difference in attitude stands out if economic and social variables are considered, at the time of acceptance or recommendation of the different tourist offers, in the awareness of the deterioration of the own culture and traditions, or whether the number of tourists should continue to increase, among many other factors. It is concluded that there is a need to integrate knowledge in tourism in secondary education, despite the difficulties that the academic curriculum presents. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Actitud ca
dc.subject.other Turisme ca
dc.subject.other Educació Secundària ca
dc.subject.other Geografia i Història ca
dc.subject.other Andratx ca
dc.title L'actitud dels estudiants de secundària front al turisme i el seu ensenyament dins la geografia. Estudi del cas d'Andratx ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics