[cat] El Trastorn de l’Espectre Autista és una alteració greu, constant i generalitzada que
afecta la capacitat d’interactuar socialment i la comunicació. A més, les persones amb
aquest trastorn presenten alguns patrons de comportament i interessos repetitius i
estereotipats. Cal destacar que en un 70% dels casos està associat amb discapacitat
intel·lectual.
En aquest treball de fi de grau, s’ha realitzat una investigació i recerca sobre el
concepte d’autisme, les seves característiques, graus i nivells que existeixen i els perfils
sensorials d’aquelles persones amb autisme. A més, hi ha un estudi i una observació
vivencial amb infants amb autisme per tal d’analitzar la seva comunicació i els mètodes dels
quals fan ús.
L’objectiu principal és conèixer els trets més característics d’un dels trastorns més
comuns a les aules avui dia. També, és primordial tenir major coneixement sobre la
comunicació i el llenguatge verbal i no verbal, ja que molts d’infants amb autisme no el
desenvolupen.
A més de ser un estudi i una recerca en profunditat sobre el trastorn, hi ha una
anàlisi sobre la comunicació no verbal d’aquests infants que no han desenvolupat el
llenguatge oral i que es comuniquen d’una manera diferent. A partir d’aquí, es poden
extreure idees i diferents estratègies per dur a terme amb infants amb Trastorn de l’Espectre
Autista.
[eng] The Autistic Spectrum Disorder is a serious, constant and widespread alteration
affecting the ability to interact socially and communication. In addition, people with this
disorder exhibit some patterns of behavior and repetitive and stereotypical interests. It
should be noted that in 70% of cases it is associated with intellectual disability.
In this graduate end work, research has been conducted on the concept of autism, its
existing characteristics, degrees and levels, and the sensory profiles of those with autism. In
addition, there is a vivencial study and observation with children with autism in order to
analyze their communication and the methods of which they use.
The main goal is to know the most characteristic features of one of the most common
classroom disorders today. Also, it is essential to have more knowledge about verbal and
nonverbal communication and language, as many children with autism do not develop it.
In addition to being an in-depth study and research into the disorder, there is an
analysis of nonverbal communication of these children who have not developed oral language and who communicate in a different way. From there, ideas and different strategies
can be drawn to carry out with children with Autistic Spectrum Disorder.