[cat] La investigació pretén cercar la percepció que tenen les famílies en els seus fills que
presenten un Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat o sense, sobre el seu
rendiment acadèmic. És a dir, a partir d’aquí, avaluar sobre la influència en la seva
autoestima i el sentiment de culpabilitat que puguin experimentar com a conseqüència de la
pressió que exerceixen els pares i mares en els processos d’aprenentatge dels seus fills. Per
dur endavant el present treball, a través d’una sèrie d'entrevistes amb les famílies ha estat
possible desenvolupar la hipòtesi plantejada. Els resultats han estat heterogenis, ja que han
demostrat que en certa manera existeix una correlació entre la pressió que puguin imposar les
famílies sobre l'autoestima dels seus fills amb TDA/TDAH. Però també mostren que el fet de
pressionar-los en el seu rendiment acadèmic com a conseqüència de presentar aquest dèficit
d’atenció no té per què repercutir en el seu sentiment de vàlua personal.
[eng] The research aims to find the perception that families have of their children who have
an Attention Deficit Disorder with or without Hyperactivity, about their academic
performance. From here, evaluate the influence on their self-esteem and feeling of guilt as a
consequence of the pressure exerted by parents on their children's learning processes. To
carry out the present work, through a series of interviews with the families, it has been
possible to develop the proposed hypothesis. The results have been heterogeneous, as they
have shown that in a certain way there is a correlation between the pressure that families can
impose on the self-esteem of their children with ADD/ADHD. But they also show that the
fact of pressing them in their academic performance due to the fact of presenting this
attention deficit does not have to have an impact on the feeling of personal worth.