Influència de les famílies en l'autoestima dels fills amb TDA/TDAH

Show simple item record

dc.contributor Mut Amengual, Bartomeu
dc.contributor.author Maimó Simó, Caterina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-06-20T08:22:32Z
dc.date.available 2024-06-20T08:22:32Z
dc.date.issued 2024-06-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165765
dc.description.abstract [cat] La investigació pretén cercar la percepció que tenen les famílies en els seus fills que presenten un Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat o sense, sobre el seu rendiment acadèmic. És a dir, a partir d’aquí, avaluar sobre la influència en la seva autoestima i el sentiment de culpabilitat que puguin experimentar com a conseqüència de la pressió que exerceixen els pares i mares en els processos d’aprenentatge dels seus fills. Per dur endavant el present treball, a través d’una sèrie d'entrevistes amb les famílies ha estat possible desenvolupar la hipòtesi plantejada. Els resultats han estat heterogenis, ja que han demostrat que en certa manera existeix una correlació entre la pressió que puguin imposar les famílies sobre l'autoestima dels seus fills amb TDA/TDAH. Però també mostren que el fet de pressionar-los en el seu rendiment acadèmic com a conseqüència de presentar aquest dèficit d’atenció no té per què repercutir en el seu sentiment de vàlua personal. ca
dc.description.abstract [eng] The research aims to find the perception that families have of their children who have an Attention Deficit Disorder with or without Hyperactivity, about their academic performance. From here, evaluate the influence on their self-esteem and feeling of guilt as a consequence of the pressure exerted by parents on their children's learning processes. To carry out the present work, through a series of interviews with the families, it has been possible to develop the proposed hypothesis. The results have been heterogeneous, as they have shown that in a certain way there is a correlation between the pressure that families can impose on the self-esteem of their children with ADD/ADHD. But they also show that the fact of pressing them in their academic performance due to the fact of presenting this attention deficit does not have to have an impact on the feeling of personal worth. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Autoestima ca
dc.subject.other Culpabilitat ca
dc.subject.other Percepció/expectativa familiar ca
dc.subject.other TDA/TDAH ca
dc.subject.other Rendiment en l’aprenentatge ca
dc.subject.other Self-esteem ca
dc.subject.other Culpability ca
dc.subject.other Perception-expectation family ca
dc.subject.other ADD/ADHD ca
dc.subject.other Learning performance ca
dc.title Influència de les famílies en l'autoestima dels fills amb TDA/TDAH ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics