[cat] Aquest Treball de Fi de Grau té com a objectiu principal investigar sobre l’ús de les cançons
com a recurs didàctic en el procés d’ensenyament i aprenentatge d’una llengua estrangera,
l’anglès, en les aules d’educació primària. La finalitat d’aquesta investigació és conèixer les
possibilitats que pot tenir aquest ús en la pràctica educativa. Estudis i investigacions recents
han provat l’evident i estreta relació que existeix entre la música i l’aprenentatge, on les
cançons han estat sempre una eina didàctica fonamental per a l’adquisició de coneixements
de forma lúdica, però també significativa. El present treball inclou una revisió de la literatura
sobre diferents aspectes de l’ensenyament-aprenentatge de l’anglès a través de la música així
com una anàlisi crítica dels beneficis de l’ús de cançons per a l’adquisició d’aquesta llengua
estrangera a les aules de primària. Aquest marc teòric permetrà fonamentar i enquadrar el
posterior projecte d’intervenció i orientarà i justificarà la seva creació. Es presentarà un
projecte d’intervenció professional format per tres propostes didàctiques i dirigit a diferents
nivells d’educació primària, en les quals les cançons seran el recurs didàctic i l’eix
vertebrador principal per a l’aprenentatge de la llengua anglesa.
[eng] This Final Degree Work Project has as its main objective to conduct research on the use of
songs as a didactic resource in the process of teaching and learning a foreign language,
English, in primary education classrooms. The purpose of this research is to explore the
possibilities that this use of songs can have in educational practice. Recent studies have
proved the obvious and close relationship between music and learning, where songs have
always been a fundamental didactic tool for the acquisition of knowledge in early years in a
playful but also significant way. This work includes a review of the literature on the teaching
of English through music as well as a critical analysis of the benefits of the use of songs for
the learning and acquisition of this foreign language in primary classrooms. This theoretical
framework will allow to establish and frame a subsequent intervention project and guided,
structured and justified by its theorictian counterpart. A professional intervention project will be presented, consisting of three teaching proposals aimed at different levels of primary
education, in which songs will be the main teaching resource and backbone to learn English.