L'ús de cançons com a recurs d’aprenentatge a l’aula d’anglès a Educació Primària: Literatura crítica i tres propostes didàctiques

Show simple item record

dc.contributor Bermúdez De Castro Acaso, Juan José
dc.contributor.author Ruiz Baos, Maria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-08-28T10:11:59Z
dc.date.available 2024-08-28T10:11:59Z
dc.date.issued 2024-08-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165951
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau té com a objectiu principal investigar sobre l’ús de les cançons com a recurs didàctic en el procés d’ensenyament i aprenentatge d’una llengua estrangera, l’anglès, en les aules d’educació primària. La finalitat d’aquesta investigació és conèixer les possibilitats que pot tenir aquest ús en la pràctica educativa. Estudis i investigacions recents han provat l’evident i estreta relació que existeix entre la música i l’aprenentatge, on les cançons han estat sempre una eina didàctica fonamental per a l’adquisició de coneixements de forma lúdica, però també significativa. El present treball inclou una revisió de la literatura sobre diferents aspectes de l’ensenyament-aprenentatge de l’anglès a través de la música així com una anàlisi crítica dels beneficis de l’ús de cançons per a l’adquisició d’aquesta llengua estrangera a les aules de primària. Aquest marc teòric permetrà fonamentar i enquadrar el posterior projecte d’intervenció i orientarà i justificarà la seva creació. Es presentarà un projecte d’intervenció professional format per tres propostes didàctiques i dirigit a diferents nivells d’educació primària, en les quals les cançons seran el recurs didàctic i l’eix vertebrador principal per a l’aprenentatge de la llengua anglesa. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Work Project has as its main objective to conduct research on the use of songs as a didactic resource in the process of teaching and learning a foreign language, English, in primary education classrooms. The purpose of this research is to explore the possibilities that this use of songs can have in educational practice. Recent studies have proved the obvious and close relationship between music and learning, where songs have always been a fundamental didactic tool for the acquisition of knowledge in early years in a playful but also significant way. This work includes a review of the literature on the teaching of English through music as well as a critical analysis of the benefits of the use of songs for the learning and acquisition of this foreign language in primary classrooms. This theoretical framework will allow to establish and frame a subsequent intervention project and guided, structured and justified by its theorictian counterpart. A professional intervention project will be presented, consisting of three teaching proposals aimed at different levels of primary education, in which songs will be the main teaching resource and backbone to learn English. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 39 - Etnologia. Etnografia. Folklore ca
dc.subject.other Cançons ca
dc.subject.other Ensenyament de l’anglès ca
dc.subject.other Recurs didàctic ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Música ca
dc.subject.other Songs ca
dc.subject.other English teaching ca
dc.subject.other Didactic resource ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Music ca
dc.title L'ús de cançons com a recurs d’aprenentatge a l’aula d’anglès a Educació Primària: Literatura crítica i tres propostes didàctiques ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics