[cat] Aquest estudi examina la celebració de les festes populars mallorquines en quatre centres
educatius seleccionats de Mallorca, amb l'objectiu de comprendre com es preserva i transmet
aquest important aspecte del patrimoni cultural mallorquí a les escoles. La investigació es
basa en un qüestionari detallat que explora com es celebren i preparen aquestes festes, així
com les estratègies pedagògiques utilitzades per transmetre aquest costumari als alumnes.
Els resultats indiquen que la celebració de les festes populars mallorquines és una part
integrant de l'agenda anual dels centres, amb una organització i planificació detallades i un
fort sentit de participació comunitària. A més, l'estudi revela una gran consideració per la
diversitat cultural de l'alumnat durant la preparació i celebració de les festes. Malgrat això, la
recerca també identifica àrees de millora potencial, com la incorporació de més estratègies
d'inclusió i respecte a la diversitat, així com la necessitat d'estratègies pedagògiques més
innovadores. El treball conclou amb propostes d'intervenció per millorar la preservació i
transmissió del costumari popular de Mallorca a les escoles.
[eng] This study examines the celebration of traditional Majorcan festivals in four selected
educational centers in Mallorca, aiming to understand how this crucial aspect of Majorcan
cultural heritage is preserved and transmitted in schools. The research is based on a detailed
questionnaire that explores how these festivals are celebrated and prepared, as well as the
pedagogical strategies used to convey these traditions to students. The findings indicate that
the celebration of traditional Majorcan festivals is an integral part of the centers' annual
agenda, with detailed organization and planning and a strong sense of community
participation. Moreover, the study reveals significant consideration for the cultural diversity of
the students during the preparation and celebration of the festivals. Despite this, the research
also identifies potential areas for improvement, such as the incorporation of more inclusion
and respect for diversity strategies, as well as the need for more innovative pedagogical
strategies. The paper concludes with intervention proposals to improve the preservation and
transmission of traditional Majorcan customs in schools.