Vivència i experiència del costumari popular de Mallorca en els centres escolars

Show simple item record

dc.contributor Valriu Llinàs, Caterina
dc.contributor.author Cladera Torrens, Catalina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-03T06:54:29Z
dc.date.available 2024-09-03T06:54:29Z
dc.date.issued 2024-09-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165992
dc.description.abstract [cat] Aquest estudi examina la celebració de les festes populars mallorquines en quatre centres educatius seleccionats de Mallorca, amb l'objectiu de comprendre com es preserva i transmet aquest important aspecte del patrimoni cultural mallorquí a les escoles. La investigació es basa en un qüestionari detallat que explora com es celebren i preparen aquestes festes, així com les estratègies pedagògiques utilitzades per transmetre aquest costumari als alumnes. Els resultats indiquen que la celebració de les festes populars mallorquines és una part integrant de l'agenda anual dels centres, amb una organització i planificació detallades i un fort sentit de participació comunitària. A més, l'estudi revela una gran consideració per la diversitat cultural de l'alumnat durant la preparació i celebració de les festes. Malgrat això, la recerca també identifica àrees de millora potencial, com la incorporació de més estratègies d'inclusió i respecte a la diversitat, així com la necessitat d'estratègies pedagògiques més innovadores. El treball conclou amb propostes d'intervenció per millorar la preservació i transmissió del costumari popular de Mallorca a les escoles. ca
dc.description.abstract [eng] This study examines the celebration of traditional Majorcan festivals in four selected educational centers in Mallorca, aiming to understand how this crucial aspect of Majorcan cultural heritage is preserved and transmitted in schools. The research is based on a detailed questionnaire that explores how these festivals are celebrated and prepared, as well as the pedagogical strategies used to convey these traditions to students. The findings indicate that the celebration of traditional Majorcan festivals is an integral part of the centers' annual agenda, with detailed organization and planning and a strong sense of community participation. Moreover, the study reveals significant consideration for the cultural diversity of the students during the preparation and celebration of the festivals. Despite this, the research also identifies potential areas for improvement, such as the incorporation of more inclusion and respect for diversity strategies, as well as the need for more innovative pedagogical strategies. The paper concludes with intervention proposals to improve the preservation and transmission of traditional Majorcan customs in schools. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 39 - Etnologia. Etnografia. Folklore ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Festes Populars Mallorquines ca
dc.subject.other Preservació Cultural ca
dc.subject.other Transmissió Cultural ca
dc.subject.other Diversitat Cultural ca
dc.subject.other Estratègies Pedagògiques ca
dc.subject.other Majorcan Traditional Festival ca
dc.subject.other Cultural Preservation ca
dc.subject.other Cultural Transmission ca
dc.subject.other Cultural Diversity ca
dc.subject.other Pedagogical Strategies ca
dc.title Vivència i experiència del costumari popular de Mallorca en els centres escolars ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics