L'aprenentatge cooperatiu com a mètode per a la inclusió dels alumnes amb TEA dins l'aula ordinària d'Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Ainsa Coll, María Pilar
dc.contributor.author Vera Triay, Gemma
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-03T09:28:44Z
dc.date.available 2024-09-03T09:28:44Z
dc.date.issued 2024-09-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165999
dc.description.abstract [cat] El sistema educatiu està passant per un període d’innovació pedagògica en què agafen força les metodologies inclusives com l’aprenentatge cooperatiu, en detriment de l’individualisme i la competitivitat que promou la societat. En aquest sentit, el treball cooperatiu esdevé una peça clau per afavorir la diversitat i especialment, els alumnes amb Trastorn de l’Espectre Autista. El present estudi es focalitza en analitzar l’impacte d’aquesta metodologia en la inclusió dels alumnes amb TEA, a través d’una revisió sistematitzada de la literatura científica, que demostra la seva eficàcia i l’evolució que experimenten aquests. Els resultats ensenyen les conductes i actituds desenvolupades tal com l’atenció i la participació i alhora, la millora en les habilitats socials i emocionals. A més, mostren els efectes positius que obté la resta de l’alumnat, juntament amb els mestres, els encarregats d’aplicar aquesta forma d’ensenyament-aprenentatge. Aleshores, la igualtat d’oportunitats i l’educació de qualitat és possible i està en mans dels docents. ca
dc.description.abstract [eng] The educational system is currently going through a period of pedagogical innovation in which inclusive methodologies such as cooperative learning are gaining strength to the detriment of individualism and competitiveness promoted by society. In this sense, cooperative work becomes a key element to favor diversity and especially, students with Autism Spectrum Disorder. The present study focuses on analyzing the impact of this methodology on the inclusion of students with ASD, through a systematized review of the scientific literature that demonstrates its effectiveness and the evolution experienced by these students. The results show the behaviors and attitudes developed such as attention and participation and, at the same time, the improvement in social and emotional skills. They also show the positive effects obtained by the rest of the students, together with teachers, who are in charge of applying this form of teaching-learning. Therefore, equal opportunities and quality education is possible and is in the hands of teachers. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.title L'aprenentatge cooperatiu com a mètode per a la inclusió dels alumnes amb TEA dins l'aula ordinària d'Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics