Les dificultats del llenguatge en edats primerenques: observació, anàlisi i intervenció en un cas d'un infant de 4 anys

Show simple item record

dc.contributor López Penadés, Raul
dc.contributor.author Martín Conejo, María
dc.date.accessioned 2024-09-04T06:35:54Z
dc.date.available 2024-09-04T06:35:54Z
dc.date.issued 2024-09-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166003
dc.description.abstract [cat] En el present Treball de Fi de Grau es pretén incidir en la importància del coneixement i enteniment que han de tenir els mestres d’Educació Infantil en referència a les dificultats del llenguatge que es puguin presentar a l’aula, així com possibles Trastorns del Desenvolupament del Llenguatge. L’objectiu d’aquest treball és conèixer i estudiar aquestes dificultats presents a través de l’observació d’un cas concret d’un nin de 4 anys, per després poder elaborar una intervenció basada en les seves necessitats. Aquesta intervenció consta de dues sessions de tres activitats cadascuna, sent les mateixes a cada sessió. El procés d’observació s’ha dut a terme mitjançant un mètode preavaluació-postavaluació, analitzant la situació a través de la Prova de Llenguatge Oral Navarra-Revisada (PLON-R). Els resultats de la prova determinen que l’infant a l’inici mostra que necessita millorar en la forma del llenguatge i presenta un retard al contingut, però, després de la intervenció es percep certa milloria, sobretot a l’aspecte del contingut del llenguatge. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Project aims to emphasize the importance of the knowledge and understanding that Early Childhood Education teachers must have regarding the language difficulties that may occur in the classroom, as well as possible Language Development Disorders. The objective of this work is to know and study these difficulties through the observation of a concrete case of a 4 year old child, in order to be able to elaborate an intervention based on his needs. This intervention consists of two sessions of three activities each, with the same activities in each session. The observation process was carried out using a pre-assessment-post-assessment method, analyzing the situation through the Oral Language Test Navarre-Revised (PLON-R). The results of the test determine that the child at the beginning shows that he needs to improve in the form of language and presents a delay in the content, but after the intervention there is a certain improvement, especially in the aspect of the content of language. ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 80 - Qüestions generals de la lingüística i la literatura. Filologia ca
dc.subject.other Trastorn del desenvolupament del llenguatge ca
dc.subject.other Llenguatge ca
dc.subject.other Trastorn del llenguatge ca
dc.subject.other TDL ca
dc.subject.other Trastorn ca
dc.subject.other Dificultats ca
dc.subject.other Llenguatge ca
dc.subject.other Intervenció ca
dc.subject.other Development disorder ca
dc.subject.other TDL ca
dc.subject.other Disorder ca
dc.subject.other Difficulties ca
dc.subject.other Language ca
dc.subject.other Intervention ca
dc.title Les dificultats del llenguatge en edats primerenques: observació, anàlisi i intervenció en un cas d'un infant de 4 anys ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics