El pati de jocs com a espai coeducatiu: una revisió de la literatura

Show simple item record

dc.contributor Verger Gelabert, Sebastià
dc.contributor.author Camps Pons, Joana Maria
dc.date.accessioned 2024-09-04T10:08:35Z
dc.date.available 2024-09-04T10:08:35Z
dc.date.issued 2024-09-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166008
dc.description.abstract [cat] El pati és entès com un espai no neutre que limita l’oci i les oportunitats de les nenes a causa de les desigualtats que s’hi produeixen i el concepte d’androcentrisme encara present. El present treball determina com a objectiu principal analitzar les investigacions empíriques existents, a través de la revisió sistemàtica de la literatura, sobre la problemàtica dels patis escolars i sobre les qualitats que ha de tenir el pati escolar perquè aquest sigui el més coeducatiu possible i fomenti la coeducació a l’educació primària. Els resultats obtinguts demostren que les principals barreres que es troba qualsevol centre d’educació primària per fer front a la problemàtica, són: l’organització de l’espai; l’arquitectura i la distribució tradicional; el rol dels nens i les nenes; la tipificació de les activitats; la manca d’activitat física; l’oblit dels interessos i necessitats dels alumnes; la visió polièdrica entre aula i espai exterior; la multitud d’elements transmissors d’estereotips; l’estètica i els valors que es transmeten durant l’hora del lleure; i el paper dels docents. Les solucions proposades per la creació d’un pati coeducatiu i inclusiu es divideixen en tres grans blocs: mesures socials, mesures físiques i mesures organitzatives. ca
dc.description.abstract [eng] The playground is understood as a non-neutral space that limits girls' leisure and opportunities due to the inequalities that are produced and the concept of androcentrism that is still present. The main objective of this paper is to analyse existing empirical research, through a systematic review of the literature, on the problems of school playgrounds and on the qualities that school playgrounds should have in order to make them as co-educational as possible and to promote co-education in primary education. The results obtained show that the main barriers that any primary school encounters in tackling the problem are: the organisation of the space; the traditional architecture and layout; the role of boys and girls; the typification of activities; the lack of physical activity; the neglect of pupils' interests and needs; the polyhedral vision between classroom and outdoor space; the multitude of elements that transmit stereotypes; the aesthetics and values that are transmitted during leisure time; and the role of teachers. The solutions proposed for the creation of a co-educational and inclusive playground are divided into three main blocks: social measures, physical measures and organisational measures. ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.subject.other Pati de jocs ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Igualtat de gènere ca
dc.subject.other Coeducation ca
dc.subject.other Playground ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Gender equality ca
dc.title El pati de jocs com a espai coeducatiu: una revisió de la literatura ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics