[cat] El present treball planteja una proposta didàctica pròpia, fonamentada en referents
teòrics, que permet treballar continguts del currículum relacionats amb l’economia al
tercer cicle de primària. En aquest document es pot trobar una anàlisi del currículum
(Decret 31/2022) i fonamentacions teòriques a tenir en compte a l’hora d’aplicar una
activitat que pretengui treballar els esmentats continguts, a més d’una exemplificació de
situació d’aprenentatge.
Els processos seguits en aquest treball indiquen que existeix la necessitat de crear una
activitat que integri competències relacionades amb coneixements econòmics a
primària i es planteja una possible seqüència d’activitats per a donar-li resposta.
Aquesta pretén de manera original i pràctica treballar coneixements relacionats amb
l’economia presents al currículum actual (Decret 31/2022), així que resulta positiu
tenir-la en compte si es pretén aplicar una pràctica similar a una aula.
[eng] This work proposes an own didactic proposal, based on theoretical references, which
allows students to work on curriculum content related to the economy in the third cycle
of primary school. In this document, you can find an analysis of the curriculum (Decret
31/2022) and theoretical foundations to take into account when applying an activity that
aims to work on the aforementioned contents, in addition to an example of a learning
situation.
The processes followed in this work indicate that there is a need to create an activity
that integrates skills related to economic knowledge in primary school and a possible
sequence of activities is proposed to respond to it. This aims in an original and practical
way to work on knowledge related to the economy present in the current curriculum in
the Balearic Islands (Decret 31/2022), so it is positive to take it into account if you
intend to apply a similar practice in a classroom.