Educar: donar llum al propi ser. La intel·ligència espiritual en el marc educatiu de l’escola primària actual

Show simple item record

dc.contributor Motilla Salas, Xavier
dc.contributor.author Andreu Pol, Joan
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-13T08:45:33Z
dc.date.available 2024-09-13T08:45:33Z
dc.date.issued 2024-09-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166086
dc.description.abstract [cat] A partir de la teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner molts de pedagogs, psicòlegs i investigadors han destacat l’existència de la intel·ligència espiritual, existencial o transcendent que fa possible la unificació i expansió d’aquelles dimensions i el desenvolupament integral de la persona. L’objectiu proposat és fer un recorregut per la categoria d’intel·ligència en un sentit ampli, i per les intel·ligències múltiples en sentit específic, per prendre consciència del caràcter unificador que la intel·ligència espiritual aporta en el procés de maduració de la persona que s’inicia en les etapes inicials. Es relaciona, també, tota aquesta reflexió amb l’objectiu bàsic de l’educació: donar llum al propi ser. Metodològicament, hem realitzat una revisió de la literatura existent, a través de la qual s’elabora una presentació teòrica general i s’analitza l’existència de les intel·ligències múltiples i, en particular, de la intel·ligència espiritual en els nins i nines. Aquest procés ens ha conduït a dos resultats a destacar. Per una banda, es dóna una presència d’alguns aspectes de la teoria de la intel·ligència espiritual a les escoles d’educació primària actuals. Però, per altra banda, les intervencions didàctiques dutes a terme mostren un excessiu grau de manca de sistematització. A partir d’aquí, hem extret dues conclusions bàsiques. En primer lloc, l’objectiu principal del sistema educatiu en el marc d’una escola avançada és apropar-se a un horitzó de canvi que promogui un desenvolupament integral de les persones amb una visió humanista de l’educació. Això tan sols es podrà assolir integrant en l’educació les aportacions de la intel·ligència espiritual. En segon lloc, si es vol optar per una aplicació sistemàtica de les propostes didàctiques centrades en el desplegament de les múltiples intel·ligències que els configuren tenint en compte el caràcter unificador de la intel·ligència espiritual, aquestes han de formar part integral del projecte educatiu de centre. ca
dc.description.abstract [eng] From Howard Gardner's multiple intelligence theory many pedagogues, psychologists and researchers have highlighted the existence of spiritual, existential or transcendent intelligence that makes possible the unification and expansion of those dimensions and the integral development of the person. The proposed goal is to tour the category of intelligence in a broad sense, and for multiple intelligences in a specific sense, to become aware of the unifying character that spiritual intelligence contributes in the process of maturing the person that begins in the initial stages. It also relates all this reflection to the basic objective of education: to give birth to one's own being. Methodologically, we have carried out a review of existing literature, through which a general theoretical presentation is elaborated and the existence of multiple intelligences and, in particular, spiritual intelligence in dolls and dolls is analysed. This process has led us to two results to highlight. On the one hand, there are some aspects of spiritual intelligence theory in current primary schools. On the other hand, however, the didactic interventions carried out show an excessive degree of systematisation. On this basis, we have drawn two basic conclusions. Firstly, the primary objective of the education system within the framework of an advanced school is to approach a horizon of change that promotes an integrated development of people with a humanist view of education. This can only be achieved by integrating the contributions of spiritual intelligence into education. Secondly, if we want to opt for a systematic application of didactic proposals focused on the deployment of the multiple intelligences that make them up, taking into account the unifying nature of spiritual intelligence, these must be an integral part of the educational project of the schoolcenter. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 2 - Religió i teologia ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Intel·ligència espiritual ca
dc.subject.other Intel·ligències múltiples ca
dc.subject.other Educació holística ca
dc.subject.other Educació integral ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Spiritual intelligence ca
dc.subject.other Multiple intelligence ca
dc.subject.other Holistic education ca
dc.subject.other Integral education ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.title Educar: donar llum al propi ser. La intel·ligència espiritual en el marc educatiu de l’escola primària actual ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics