Anàlisi del ciberassetjament en alumnes de sisè de primària: Incidència, impacte i mesures de prevenció

Show simple item record

dc.contributor Pérez Garcias, Adolfina
dc.contributor.author Salord Florit, Jaume
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2024-09-18T08:48:17Z
dc.date.available 2024-09-18T08:48:17Z
dc.date.issued 2024-09-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166136
dc.description.abstract [eng] This final degree project analyzes the prevalenceand characteristics of cyberbullying among 6th gradestudents from two schools in Mallorca: CEIP Es Pil·larí and CEIP Bahías. In today's digital age, information and communication technologies havebeen integrated into daily life, significantly changingthe way people interact and communicate. However, this new form of communication also entails newrisks, and one of the main risks is cyberbullying. Themain objective of this study is to evaluate thefrequency of cyberbullying among 6th grade students and to analyze the effectiveness of the preventiveand response measures implemented by schools toaddress this problem. Techniques that combinequantitative and qualitative methods were used, including a questionnaire based on the Cyber VictimAssessment Scale (CYBVICS) and semi-structured interviews with those in charge of the centers. Theresults showed that a significant proportion ofstudents had experienced some form ofcyberbullying. The most common forms includeinsults and taunts on social media, threateningphone calls, and revealing personal secrets. Inaddition, cyberbullying has been observed to havesignificant negative effects on students' mentalhealth and emotional well-being, includingself-esteem issues, social isolation, and, in extremecases, suicidal thoughts. Interviews with schoolprincipals found that while protocols and measures are in place to prevent and respond to cyberbullying, the effectiveness of these measures. The directors emphasized the need for closecooperation between educators, families andauthorities to effectively combat cyberbullying, aswell as the importance of training and awareness ofthe entire educational community. This studyconcludes that it is important to continue researching and developing effective strategies to prevent andcontrol cyberbullying. ca
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de final de carrera analitza la prevalença i característiques del ciberbullying entre l'alumnat de 6è de Primària de dos centres educatius de Mallorca: CEIP És Pil·larí i CEIP Badies. Les entrevistes amb directors d'escoles van trobar que si bé existeixen protocols i mesures per a prevenir i respondre al ciberassetjament, l'efectivitat d'aquestes mesures varia. Els directors van emfatitzar la necessitat d'una estreta cooperació entre educadors, famílies i autoritats per a combatre eficaçment el ciberassetjament, així com la importància de la formació i sensibilització de tota la comunitat educativa. Aquest estudi conclou que és important continuar investigant i desenvolupant estratègies efectives per a prevenir i controlar el ciberbullying. En l'era digital actual, les tecnologies de la informació i la comunicació s'han integrat a la vida diària, canviant significativament la forma en què les persones interactuen i es comuniquen. No obstant això, aquesta nova forma de comunicació també comporta nous riscos, i un dels principals riscos és el ciberassetjament. L'objectiu principal d'aquest estudi és avaluar la freqüència del ciberbullying entre alumnes de 6è de primària i analitzar l'eficàcia de les mesures preventives i de resposta implementades pels centres educatius per a abordar aquest problema. Per a això es va utilitzar tècniques que combina mètodes quantitatius i qualitatius, incloent-hi un qüestionari basat en la Cyber Victim Assessment Scale (CYBVICS) i entrevistes semiestructuradas a responsables dels centres. Els resultats van mostrar que una proporció significativa d'estudiants havia experimentat algun tipus de ciberassetjament. Les formes més comunes inclouen insults i burles en les xarxes socials, trucades telefòniques amenaçadores i revelació de secrets personals. A més, s'ha observat que el ciberassetjament té importants efectes negatius en la salut mental i el benestar emocional dels estudiants, inclosos problemes d'autoestima, aïllament social i, en casos extrems, pensaments suïcides. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 62 - Enginyeria. Tecnologia ca
dc.subject.other Ciberassetjament ca
dc.subject.other Cibervictimització ca
dc.subject.other Protocols de prevenció ca
dc.title Anàlisi del ciberassetjament en alumnes de sisè de primària: Incidència, impacte i mesures de prevenció ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics