[cat] El present treball de fi de grau analitza els grups interactius dins l’educació primària,
centrant-se en l’efecte d’aquests dins l’àrea d’anglès. L’objectiu principal és realitzar una
profunda investigació dels grups interactius per tal de comprovar si aquests són eficients o no
dins una aula. A través de les diferents recerques es demostra que els grups interactius tenen
un efecte positiu en el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’anglès atès que fonamenta la
participació de l’alumnat, així com treballar les seves habilitats de comunicació. Si bé
s’analitzen els seus punts febles com són una desigualtat de participació i una manca
d’implicació per part dels centres educatius.
En conclusió, mitjançant aquesta investigació es demostra l’impacte positiu dels grups
interactius en el procés d’aprenentatge de l’alumnat dins una aula de primària. És una
metodologia que afavoreix la implicació i participació de tot l’alumnat, així com un augment
en la seva motivació.
[eng] The present Bachelor's thesis analyzes interactive groups in primary education, focusing on
their effect within the English language domain. The main objective is to conduct an in-depth
investigation of interactive groups to determine their effectiveness in the classroom. Through
various research studies, it is demonstrated that interactive groups have a positive impact on
the teaching and learning process of English as they foster student participation and work on
their communication skills. However, their weaknesses are also analyzed, such as unequal
participation and a lack of involvement from educational institutions.
In conclusion, this research demonstrates the positive impact of interactive groups on student
learning within a primary classroom. It is a methodology that promotes the involvement and
participation of all students, as well as an increase in their motivation.