El pati escolar com a espai educatiu. Guia pràctica per a transformar els espais exteriors en espais naturals

Show simple item record

dc.contributor Pinya Medina, Carme
dc.contributor.author Nicolau Salamanca, Laura
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-25T09:32:27Z
dc.date.available 2024-09-25T09:32:27Z
dc.date.issued 2024-09-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166195
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau aborda la importància del pati escolar com a espai educatiu i el seu potencial per fomentar la relació dels nins i nines amb la natura. Mitjançant una revisió de la literatura científica, s’ha proporcionat una visió actualitzada de la relació entre el contacte amb la natura i el desenvolupament cognitiu, emocional i social de la infància. A partir d’aquesta revisió, s’ha desenvolupat una guia pràctica per a docents, amb estratègies concretes per a transformar els espais exteriors de les escoles en entorns naturals i aprofitar el potencial educatiu del pati escolar. Aquesta guia té com a objectiu proporcionar a les educadores eines i recursos per a fomentar la relació dels nins i nines amb la natura mitjançant activitats de joc i aprenentatge en contacte amb l’entorn natural. Amb aquest treball, és pretén promoure l’ús del pati escolar com a espai educatiu per enfortir el vincle amb la natura des de la primera infància. ca
dc.description.abstract [eng] This Bachelor's Thesis addresses the importance of the schoolyard as an educational space and its potential to foster children's connection with nature. Through a review of the scientific literature, an updated understanding of the relationship between nature exposure and cognitive, emotional, and social development in childhood has been provided. Based on this review, a practical guide for teachers has been developed, offering concrete strategies to transform school exteriors into natural environments and harness the educational potential of the schoolyard. The aim of this guide is to equip educators with tools and resources to promote children's connection with nature through play and learning activities in contact with the natural surroundings. This work seeks to promote the use of the schoolyard as an educational space to strengthen the bond with nature from early childhood. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Espais exteriors ca
dc.subject.other Espais educatius ca
dc.subject.other Patis escolars ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Naturalesa ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Outdoor spaces ca
dc.subject.other Educational spaces ca
dc.subject.other Schoolyards ca
dc.subject.other Play ca
dc.subject.other Learning ca
dc.subject.other Nature ca
dc.subject.other Early childhood education ca
dc.title El pati escolar com a espai educatiu. Guia pràctica per a transformar els espais exteriors en espais naturals ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics