Història d'una cançó com a eina didàctica. Una proposta interdisciplinària a l'aula d'educació primària

Show simple item record

dc.contributor Berbel Gómez, Noemy
dc.contributor.author Vinent Seguí, Roser
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2024-09-26T07:14:29Z
dc.date.available 2024-09-26T07:14:29Z
dc.date.issued 2024-09-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166206
dc.description.abstract [cat] Donada la importància de l’educació musical a les escoles, per tal de contribuir a la formació integral dels infants i fomentar un aprenentatge transversal i significatiu, la present proposta parteix de l’objectiu d’utilitzar la cançó com a eina didàctica per treballar un context històric determinat, a partir d’una proposta interdisciplinària basada en els grups cooperatius i en l’aprenentatge servei. Per aquest motiu, el present treball es basa en una fonamentació teòrica que parteix de la investigació de la cançó com a eina didàctica i transversal i de l’ús de les metodologies actives a l’aula de música. A partir d’aquí, es proposa un projecte conformat per una sèrie d’activitats seqüencials que pretenen relacionar l’àrea d’artística amb les ciències socials i els valors ètics. Dues matèries estretament lligades a la cançó “Viva la Vida” del grup Coldplay. A partir d’aquest corpus, doncs, s’ha elaborat una proposta didàctica per l’aula de 5è de primària que en una primera part, relaciona les parts de la peça amb la història i el moment de reivindicació social que transmet. I en una segona part, pretén crear instruments de percussió amb material reciclat amb els quals poder interpretar la composició anteriorment esmentada. Així es demostra la transversalitat de l’àrea de música, als mateixos temps que la cançó és utilitzada com un mitjà per a promoure una sèrie d’aprenentatges dins l’aula. ca
dc.description.abstract [eng] Given the importance to musical education in schools, in order to contribute to children’s personal growth and to promote transversal and meaningful learning, the following proposal parts from the idea of using the song as a didactic tool in order to work in a specific historic context. This idea is drawn from an interdisciplinary proposal based on cooperative groups and service learning. Hence, the present proposal is based on theoretical grounds that begin with the investigation of the song as a didactic and transversal tool and with the use of active methodologies in the music room. From this point, I propose a project formed by a series of sequential activities that intend to connect the artistic area with social sciences and ethical values. Both of these topics are closely related to the song “Viva la Vida” by Coldplay. Hereafter, I have developed a didactic proposal created for fifth grade students. Firstly, the proposal implicates parts of the song in the history behind it and the social recognition that it broadcasts. Secondly, the proposal intends to produce percussion instruments using recycled material in order to perform the piece. Thus, the proposal demonstrates the transversality held in the musical area. At the same time, the composition is used as a medium in order to promote a series of learning inside of the classroom. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Educació musical ca
dc.subject.other Història ca
dc.subject.other Eina didàctica ca
dc.subject.other Proposta interdisciplinària ca
dc.subject.other Metodologies actives ca
dc.subject.other Musical education ca
dc.subject.other History ca
dc.subject.other Didactic tool ca
dc.subject.other Interdisciplinary proposal ca
dc.subject.other Active methodologies ca
dc.title Història d'una cançó com a eina didàctica. Una proposta interdisciplinària a l'aula d'educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics