[cat] La vulnerabilitat d’accés a la educació es pot definir com el grau de dificultat que pot experimentar
un alumne a l’hora de plantejar-se, iniciar o continuar els seus estudis formatius. Aquest estudi
s’enfoca en esbrinar fins a quin punt aspectes formatius, econòmics i de proximitat temporal poden
afectar potencialment la trajectòria de l’alumnat que estudia música de forma reglada en el context
de Palma. Per tal d’assolir aquest objectiu es sintetitzen diversos indicadors i es comparen els valors
d’aquests per la totalitat de Palma i els diferents grups i subgrups de matriculats a aquest tipus
d’ensenyances. Els resultats d’aquest treball suggereixen que l’alumnat que estudia en aquests centres
durant el curs 2022-2023 té una vulnerabilitat d’accés mitjana. Des d’un punt de vista socioeconòmic
l’alumnat té un nivell de renta i de formació mitjà-alt i està exposat a una vulnerabilitat de proximitat
mitjana segons els indicadors de proximitat temporal de creació pròpia CSIMC, CSIMP, SIMC i
SSIMP.