Gamificació com a metodologia per estimar les matemàtiques

Show simple item record

dc.contributor Regadera Pineda, Maria Luisa
dc.contributor.author Amengual Rullan, Rafel
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-23T06:21:29Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166492
dc.description.abstract [cat] Durant molt temps la metodologia a l’hora d’ensenyar ha sigut l’aprenentatge memorístic, però avui dia el sistema educatiu espanyol experimenta una transformació per assolir un aprenentatge significatiu. La gamificació és una metodologia activa on l’estudiant és el protagonista. Un problema greu que aquest treball intenta afrontar és la falta de motivació, la mala percepció del procés d’ensenyament-aprenentatge i l’autoconcepte matemàtic tan baix que sovint presenta una gran part de l’alumnat de l’Educació Secundària Obligatòria. Per tant, aprofundirem en els aspectes més rellevants de la gamificació per tal de conèixer de primera mà els elements, els beneficis i també els inconvenients que té aquesta metodologia. Després d’analitzar la gamificació, es planteja una proposta didàctica per aplicar aquesta metodologia a l’assignatura de matemàtiques al 1r curs d’Educació Secundària Obligatòria. Es presenten una sèrie d’activitats i recursos per posar en pràctica la proposta que està centrada en les fraccions i les operacions amb fraccions, per la dificultat que sol presentar aquest tema en particular que acompanya a l’alumnat al llarg de la seva vida acadèmica. La proposta inclou una activitat final per constatar l’assoliment de les competències clau i específiques. També es consideren els criteris d'avaluació de les activitats proposades. El treball està enfocat a descobrir una manera d’aconseguir que l’alumnat estimi les matemàtiques, assolint els coneixements i processos matemàtics, sense perdre mai la qualitat educativa. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 510 - Consideracions fonamentals i generals de les matemàtiques ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Fraccions ca
dc.title Gamificació com a metodologia per estimar les matemàtiques ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-05-03T09:31:29Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics