L'àrea de filosofia com a conjuntura per a la coeducació

Show simple item record

dc.contributor Riera Ramis, Xavier
dc.contributor.author Rhazraoui Cerdà, Amina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-18T10:08:09Z
dc.date.available 2024-11-18T10:08:09Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166807
dc.description.abstract [cat] L’objectiu d’aquest treball s’enfoca a diversos temes que connecten en la línia coeducadora. Per tant, analitzarem tant les possibilitats com les limitacions de l’educació en valors, amb un interrogant implícit: quin és el sentit últim d’educar? Si, en part, l’educació que volem pels nostres xics i xiques no és purament academicista i recau en la co-formació de les persones en el seu propi context sociocultural. Cal formular l’ensenyament en termes d’igualtat i justícia: valors imprescindibles que atorguen eines, des de continguts fins a competències, per garantir una formació personal, interpersonal i acadèmica. Aquesta proposta educativa que, en el nostre context es materialitza amb l’entrada de la llei LOMLOE, està avalada tan nacional com internacionalment. Així, els objectius de l’Agenda 2030 subjauen els valors que són considerats claus per al futur de les noves generacions. Quan apel·lem als termes igualtat i justícia, els comprenem des d’una perspectiva inclusiva amb relació al gènere, classe o ètnia. Considerem que el paper de la filosofia és imprescindible en la coeducació, ja que l’actitud filosòfica convida a posar en dubte relacions de poder i jerarquies que s’estructuren socialment, donant lloc a desigualtats molt complexes en les relacions de gènere. És, idò, aquest, el motiu pel qual la proposta resulta, per una banda, metodològica: apunta objectius formals per a una educació en la igualtat. I, per altra banda, didàctica: es proposen eines per a treballar els materials de filosofia des de la perspectiva de gènere. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 1 - Filosofia i psicologia ca
dc.subject 338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.subject.other Filosofia ca
dc.subject.other LOMLOE ca
dc.subject.other Valors ca
dc.subject.other Objectius de Desenvolupament Sostenible ca
dc.title L'àrea de filosofia com a conjuntura per a la coeducació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:29:34Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics