Proposta metodològica per a incrementar la motivació de l’alumnat en Biologia i Geologia: el cas de la histologia animal

Show simple item record

dc.contributor Gamundí Gamundí, Antonio
dc.contributor.author Parets Barrios, Sebastià
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-18T10:53:42Z
dc.date.available 2024-11-18T10:53:42Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166809
dc.description.abstract [cat] La motivació és un aspecte clau i fonamental a l’hora d’afrontar l’aprenentatge en els alumnes. Quan els alumnes estan motivats, mostren un major interès per aprendre, s'involucren activament en les classes i demostren una major atenció i concentració. La motivació els ajuda a establir metes clares i a esforçar-se per aconseguir-les. És important que els educadors fomentin la motivació en els alumnes dins l'aula. Per a això, poden utilitzar estratègies com l'establiment de metes assolibles, proporcionar retroalimentació positiva, crear un entorn d'aprenentatge estimulant i rellevant, i promoure l'autonomia i la participació activa dels alumnes en el procés educatiu. Per tal d’assolir aquest grau de motivació, es vol implementar una proposta educativa amb la finalitat d’analitzar en primer lloc el grau de motivació present en els alumnes envers els continguts que han treballat al llarg de l’any amb la finalitat d’identificar aquells amb un menor interès general i modificar la metodologia d’impartició d’aquests. Per a dur a terme aquesta proposta, ens basarem en incorporar un sistema molt més focalitzat en l’experimentació pràctica dins el laboratori i llevar pes a la impartició de sessions de caire més teòric. De forma més concreta, es detallarà la metodologia utilitzada per a l’ensenyament i l’estudi dels teixits animals. En una primera fase teòrica, els alumnes aprendran els conceptes mitjançant un aprenentatge actiu i cooperatiu. En una segona fase pràctica els alumnes hauran de dissenyar els protocols per a realitzar una dissecció d’una mostra animal per tal d’obtenir de forma aïllada i poder estudiar els distints teixits animals. Addicionalment, hauran de realitzar preparacions amb aquestes mostres per poder observar-les al microscopi. Amb aquesta metodologia s’espera que els alumnes formin part de manera més activa en el procés d’aprenentatge, puguin gaudir més dels continguts i per tant arribar a assolir una possible motivació intrínseca cap a un temari que dut a terme d’una forma més teòrica els ha conduït cap a una falta de motivació. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Aprenentatge actiu ca
dc.subject.other Histologia ca
dc.subject.other Teixit animal ca
dc.title Proposta metodològica per a incrementar la motivació de l’alumnat en Biologia i Geologia: el cas de la histologia animal ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:29:26Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics