[cat] El present Treball de Fi de Grau proposa un programa d’intervenció centrat en la Regulació
Emocional (RE) especialment dirigit a alumnat neurodivergent del primer cicle d’Educació
Primària (1r i 2n d’EP; 6-8 anys). Es fonamenta en la importància de les emocions i la seva
influència en el comportament humà, així com en les teories que aborden la RE i el seu
desenvolupament des de la infància. Es destaca la rellevància de l’Educació Emocional en el
context escolar, especialment per aquell alumnat que, degut a les seves característiques, pot
tenir més complicat el procés d’aprenentatge o desenvolupar-se en aquest àmbit: Trastorn de
l’Espectre Autista (TEA), Trastorn per Dèficit d’Atenció/Hiperactivitat (TDAH), o dislèxia,
entre d’altres. El programa dissenyat està format per activitats que pretenen millorar l’adaptació
escolar i les habilitats de RE promovent un entorn d’aprenentatge més inclusiu i eficaç.
D’aquesta manera, l’objectiu a curt termini és fomentar l'autoconeixement i el control
emocional per reduir conductes disruptives i millorar la convivència a l’aula, i a llarg termini
formar persones competents i intel·ligents emocionalment.
[eng] This paper proposes an intervention program focused on Emotional Regulation (ER),
specifically aimed at neurodivergent students in the first cycle of Primary Education (1st and
2nd grades; ages 6-8). It is based on the importance of emotions and their influence on human
behavior, as well as on theories which address ER and its development through the years. The
relevance of Emotional Education in the school context is highlighted especially for students
who, due to their characteristics, may find the learning process more challenging or have
difficulties in this area: Autism Spectrum Disorder (ASD), Attention Deficit Hyperactivity
Disorder (ADHD), or dyslexia, among others. The designed program consists of activities that
pretend to improve school adaptation and ER skills by promoting a more inclusive and effective
learning environment. In the short term, the objective is to foster self-awareness and emotional
control to reduce disruptive behaviors and improve classroom coexistence, while in the long
term, it aims to prepare emotionally competent and intelligent individuals.