Regulació emocional: programa d'intervenció per alumnat neurodivergent del primer cicle d'Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Esteller Cano, Àngels
dc.contributor.author Dalmau Bestard, Maria Antònia
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2024-12-13T08:31:56Z
dc.date.available 2024-12-13T08:31:56Z
dc.date.issued 2024-12-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/167135
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Grau proposa un programa d’intervenció centrat en la Regulació Emocional (RE) especialment dirigit a alumnat neurodivergent del primer cicle d’Educació Primària (1r i 2n d’EP; 6-8 anys). Es fonamenta en la importància de les emocions i la seva influència en el comportament humà, així com en les teories que aborden la RE i el seu desenvolupament des de la infància. Es destaca la rellevància de l’Educació Emocional en el context escolar, especialment per aquell alumnat que, degut a les seves característiques, pot tenir més complicat el procés d’aprenentatge o desenvolupar-se en aquest àmbit: Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), Trastorn per Dèficit d’Atenció/Hiperactivitat (TDAH), o dislèxia, entre d’altres. El programa dissenyat està format per activitats que pretenen millorar l’adaptació escolar i les habilitats de RE promovent un entorn d’aprenentatge més inclusiu i eficaç. D’aquesta manera, l’objectiu a curt termini és fomentar l'autoconeixement i el control emocional per reduir conductes disruptives i millorar la convivència a l’aula, i a llarg termini formar persones competents i intel·ligents emocionalment. ca
dc.description.abstract [eng] This paper proposes an intervention program focused on Emotional Regulation (ER), specifically aimed at neurodivergent students in the first cycle of Primary Education (1st and 2nd grades; ages 6-8). It is based on the importance of emotions and their influence on human behavior, as well as on theories which address ER and its development through the years. The relevance of Emotional Education in the school context is highlighted especially for students who, due to their characteristics, may find the learning process more challenging or have difficulties in this area: Autism Spectrum Disorder (ASD), Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), or dyslexia, among others. The designed program consists of activities that pretend to improve school adaptation and ER skills by promoting a more inclusive and effective learning environment. In the short term, the objective is to foster self-awareness and emotional control to reduce disruptive behaviors and improve classroom coexistence, while in the long term, it aims to prepare emotionally competent and intelligent individuals. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Emocions ca
dc.subject.other Regulació emocional ca
dc.subject.other Neurodivergència ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Emotions ca
dc.subject.other Emotional regulation ca
dc.subject.other Neurodivergence ca
dc.subject.other Primary Education ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.title Regulació emocional: programa d'intervenció per alumnat neurodivergent del primer cicle d'Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics